petek, 24. julij 2009

Šiška: Majhna kljunasta kepica

Mislim, da boste vsi tisti, ki ste že naveličani zapisov o kosih z mojega balkona, tudi v bodoče razočarani. Zakaj?

Včeraj sem prišla domov nekaj pred 22.uro in pri odpiranju balkonskih vrat opazila, da so rožice v koritih potrebne vode. Ker je bilo že temno, sem vzela v eno roko žepno svetilko, v drugo pa zalivalko, in začela zalivati. Kosov nisem želela vznemirjati, zato sem snope svetlobe usmerjala vstran od gnezda. Po nekaj minutah pa sem začutila, da se je v tistem delu balkona nekaj spremenilo.

Posvetila sem v bližino gnezda in z grozo ugotovila, da je prazno. Brez jajc, brez mladiča, brez kosov. Kar stisnilo me je pri srce. Kje so "moji" ptički? Saj se sploh nisem poslovila od mladička! Je z njim vse v redu? Kaj se je zgodilo z jajci?


Kos in kosovka sta imela včeraj čistilno akcijo. Mladiček je poletel v odraslost, jajca sta odstranila in zapustila izredno čisto gnezdo.


Po začetnem šoku sem zopet lahko racionalno razmišljala ("Naravni zakoni so to, ki jih ti ne moreš spremeniti!") in nadaljevala z zalivanje rož. Ravno, ko sem nameravala zaliti še zadnje korito, sem v lončku z drobnocvetnim mlečkom zagledala majhno kljunasto kepico. Hej, pa saj to je mladiček! Kako pametno! Prenočevat je odšel tja, kjer je za njega najbolj varno in domače. Smešno se mi je zdelo samo to, da se je vsedel na dva tanka poganjka moljevke, ki sta simulirala vejo. Očitno je moral zapustiti gnezdo in to je bila najboljša alternativa. Tudi prav!

V pozdrav mi je tiho zapiskal čiv, čiv in imela sem občutek, da me je ocenil kot nenevarno. Upam, da je dobro spal in sladko sanjal o debelih črvih, ki ga čakajo v naravi.


Kosji mladiček se je odločil, da bo prespal med moljevko in drobnocvetnim mlečkom

Ko sem danes zjutraj fotografirala prazno kosje gnezdo, je na sosednji balkon takoj priletel ata kos in se začel razburjati. Z glasnih dretjem mu je "pomagala" kosovka, vendar z bližjega drevesa. Zakaj se bojita za prazno gnezdo, sem tuhtala? Zakaj sta ga tako lepo pospravila?

Ata kos v akciji - kdo stika po mojem gnezdu?

Malo se je pomiril, ko sem mu na standardno mesto prinesla borovnice (včeraj je dobil maline, da me ne boste obtožili enoličneg hranjenja).

Juhuhu, zopet vitamini in minerali v samopostrežni restavraciji

Še preden sem utegnila izostriti objektiv, je že skočil v lonček in odletel z borovnico.


Z borovnicami pa se ni dal podkupiti in je večkrat prišel pogledat, kaj delam okrog gnezda. Pa sem samo pometala in odrezala nekaj predolgih poganjkov na pijavčnici. Enkrat se je vsedel na rob gnezda z debelim črvom v kljunu in v tistem trenutku bi lahko prisegla, da mi je želel nekaj povedati.

Možnosti sta dve. Da je mladiček že velik, da je odletel in da ga sedaj s črvi hrani spodaj na zelenici. Ali pa, da bo kmalu potreboval gnezdo za nove mladičke. Mislim, da mi je želel povedati oboje. Kmalu bomo videli!

Novi dom mladička kosa

2 komentarja:

  1. Tudi jaz sem v maju imele gnezdo kosov kar na kuhinjskem oknu v koritu za rože. Izvalili so se 4 koski.3.junija 2010 je sfrfotal zadnji, pošteno jih pogrešam.Enkratno jih je bilo opazovati medtem, ko sem kuhala.Tudi oni so me opazovali,ko sem se jim približala, pa so skrili glavice...ha,ha.

    OdgovoriIzbriši
  2. O, sem si domišljala, da gnezdijo kosi samo pri meni ... A ne poletijo vsi naenkrat?

    LP
    Helena

    OdgovoriIzbriši