torek, 21. julij 2009

Rožice: Pohvale od Ruth Podgornik Reš

Pred nekaj tedni mi je pisala Ruth Podgornik Reš in priznala, da je ponoči, namesto da bi pisala članek, raje eno uro brskala po mojem blogu. Pisala mi je tudi danes: "Vsak dan komaj čakam, da pogledam vaš blog in uživammmm."

To pa res godi! Ženska, ki me je navdušila za rožice (standarde pa postavila zelo visoko) in s svojim blogom vzpodbudila, da tudi jaz začnem s pisanjem, zdaj vsak dan bere mojega. Ja, energija prav lepo kroži in se izmenjuje (za manj ezoterične bralce bloga je to podobno kot izrek "Iste sorte ptiči skupaj letajo.").

V zahvalo za njen trud in znanje, ki ga velikodušno razdaja, sem šla hitro na vrt in naredila nekaj fotografij. Vem, da bo vesela. Večino kombinacij je predlagala Ruth, nekaj pa sem eksperimentirala sama.

Fotografije (15 sem jih izbrala) bom objavila v dveh delih in z dolgimi komentarji. Še to: ob 11 dopoldne, ko sije močno sonce, ni možno narediti dobrih fotografij. Moj dobri stari Pentax se je maksimalno potrudil, vendar so nekatere vseeno“prežgane”, kot pravimo v fotografskem žargonu.

Natreske sem si nabavila lansko leto in so zaradi dobrih pogojev za rast postali zelo veliki. V levem kotu se vidi oklep keramične rumene želve, ki mi jo je mama kupila za rojstni dan. Hvala mami!

Ne boste verjeli, ampak to fotografijo sem naredila z bliskavico. Če je okolica svetla, motiv pa temen, je uporaba bliskavice skoraj obvezna. Modra želva pa pripada mojemu možu Dominiku - dobil jo je od svoje tašče za rojstni dan. Hvala taščica, pravi! Vedno, ko pogledam, kako petunije žgečkajo želvino ritko, tudi mene začne srbeti koža. Res!

Letošnja zasaditev v edinem večjem loncu, ki mora stati na prostem in ga lahko pacienti takoj opazijo iz čakalnice (naša cvetlična vizitka, torej), je zelo avantgardna. Dominiku sem obljubila, da bom posadila petunije - Ruth je izbrala Rapsberry Blast, ki odlično prenesejo dež in veter, cvetijo pa tudi v rahli senci. Dodala je cipresasto konjsko grivo, ki je letošnji "must to have" v zasaditvah in hvaležno enoletnico kleomo, ki je zrasla v pravi grmiček. Je zdrava in nenehno cveti. Na senčni strani so bakopa in dve koprivi, na sončni lantana in batate.

Večina rožic tukaj mora rasti v polsenci, nekaj jih, na zunanjem robu pokrite terase, dobi sonce. Bele petunije odlično cvetijo, prav tako trava in detelja.

Več o tej zasaditvi bom napisala v drugem delu, tokrat samo za primerjavo, kakšna fotografija nastane z ali brez uporabe bliskavice. Tale je narejena z bliskavico. Če ne bi bila lena in odstranila senčnik, bi bila fotografija tudi kompozicijsko boljša.

Tako, tale fotografija pa je narejena brez bliskavice, pa se mi zdi čisto v redu.

Z bliskavico in modrim nebom v ozadju je nastala kar dobra fotografija (za ob 11. dopoldne).

Če še niste opazili, sem zelo navdušena nad koprivami. V Murglah izredno lepo rastejo, največji sovražnik so jim striglice in kobilice. Enkrat v bližnji prihodnosti bom izdala knjigo z naslovom "Kako uspešno loviti sovražnike kopriv" ... Verjemite, ni tako enostavno.

Tele rožice morajo nujno k frizerju, saj so se razrasle, da je kaj. Zasaditev mi je zelo všeč.

Jutri pa drugi del o murgelskih rožicah in seveda najnovejše fotografije mladička iz kosjega gnezda. Danes zjutraj sem ga samo na hitro pogledala in je vedno bolj sladek! Že se polno zaveda okolice, je velik in zdrav. Motam pripraviti balkon za njegove prve letalske vaje.

Ni komentarjev:

Objavite komentar