sobota, 10. junij 2017

Polpeti brez glutena

Še vedno jem brezglutensko ... Ker je takšnih oseb vedno več, je šla živilska industrija v protiofenzivo in pojavili so se različni članki o škodljivosti brezglutenske oz. brezžitne prehrane. Pa ja. Naši predniki pa so nekaj desettisoč let preživeli brez glutena in enormne količine žit?

Kajti, ravno za količino gre! Preveč glutena in preveč ogljikovih hidratov (žit, sladkorja) nas dela bolne. Če ste skeptični, naredite poskus. Dva tedna brez glutena in izginila bo marsikatera težavica.

Seveda je treba pri takšni prehrani malo razmišljati in načrtovati. Predvsem pa je pomembna kreativnost. Zadnjič sem bila zelo lačna. Spomnila sem se, kako smo nekdaj porabili jajca, moko in drobtine, ki so ostali od nedeljskega pohanja mesa. Hmm, to bi lahko naredila tudi z brezglutenskimi sestavinami.

Stepla sem dve jajci, dodala cca. 5 dl vode, sol, peteršilj, poper, čili, nariban korenček, sesekljano čebulo, mogoče česen (sem pozabila). Pošteno začinite, drugače bodo polpeti medlega okusa. Masi sem dodala riževo moko, ovsene kosmiče brez glutena (ja, tudi to se dobi), čičerikino moko. Nisem merila, verjetno pa je bilo razmerje OH 1:1:1. Vse skupaj pustite stati 10 minut. Če je preredko, dodajte moko; če je pregosto, dolijte vodo. Masa naj bo mehka, ampak ne redka. Moj recept zadostuje za cca. 20 polpetov (spekla sem 3 runde).


Masa za brezglutenske polpete

Najbolj pomembno je, da olje ni prevroče in da polpetov ne pečete predolgo. Približno 2 minuti na eni strani (stopnja na štedilniku okrog 7, odvisno od moči in ponve) in manj kot 1 minuto na drugi. Ker so polpeti tanki, se hitro spečejo. Jaz maso zajamem z jedilno žlico in naredim polpet.


Hrustljavi, okusni in zdravi polpeti!

Pozor: če boste uporabili nastrgane bučke, jih prej posolite, pustite stati 10 minut, ožemite in šele nato dajte v maso. Uporabite lahko tudi por, papriko ali drugo zelenjavo.

Ko sem ponovno delala polpete, jem jih po vrhu potresla z na kockami narezano prekajeno šunko (to naredite hitro, da je masa v ponvi še mehka in se kockice posedejo v polpet). Ko sem jih obrnila, se je šunka krasno zapekla. To je bilo šele dobro. Variirate lahko tudi z moko. Uporabila sem že ajdovo, ki pa potrebuje močnejše začimbe in prilogo.

K polpetom postrezite solato ali zelenjavo. Če nimate nič od tega, bo dober tudi ajvar.


Dober tek!

Ni komentarjev:

Objavite komentar