sreda, 6. maj 2015

Male mišice, malo hujšanja

Najbolj mi je všeč, če lahko trditve preverim na lastni koži. Veljavnosti nekaterih trditev ne bom nikoli preizkušala sama, ker sem prevelika šleva, ali pa preveč pametna ... Najlažje je testirati trditve, ki so povezane s hrano in rekreacijo.

Vse skupaj se je začelo prejšnji teden, ko sem se zopet spremenila v hribovsko kozo in štiri ure (!) hodila po hribih okrog Slavkovega doma. Moj vodič seveda ne bo priznal, ampak najmanj dvakrat sva se rahlo izgubila ... Na srečo sva v pravem trenutku srečala domačine in jih povprašala za pot.

Pozno spomladanski gozd me je, kot vedno, popolnoma očaral in res sem uživala na potepu. Ker se je vse skupaj dogajalo med tednom, so bile poti prazne, kar je še povečalo čar. Videla sem, kako se dela oglje, z domačinko poklepetala o čemažu, si ogledala najmanj dve cerkvici. Mogoče so bile tri, saj sem na koncu, zaradi lahkote, že imela halucinacije.





Na srečo sva avto pustila pri Slavkovem domu, ki je bil, kot vedno, poln gostov. Privoščila sem si dolgo in izdatno kosilo. Še večji napad lakote sem pričakovala naslednji dan, saj sem ja hodila 4 ure! Pa tega impulza ni bilo. Zakaj ne?

Dokaj hitro sem ugotovila vzrok: hoja v normalnem tempu ne pospeši presnove (metabolizma). Zato se kalorije porabljajo samo tako dolgo, dokler hodiš (ali tečeš). Mogoče še niste slišali, čeprav že vrabci čivkajo: če želimo hujšati, se moramo ukvarjati s t.i. funkcionalno vadbo. To je mešanica najrazličnejših vaj, predvsem za moč, pa tudi za gibljivost in motoriko.

Že po polurnem treningu funkcionalne vadbe se presnova pospeši in lačni boste kot volk. Ta efekt traja najmanj 24 ur, kar pomeni, da v teh urah pospešeno porabljate kalorije in lažje hujšate. Razen, če se ne zasedite v Slavkovem domu ....

Danes na treningu (funkcionalne vadbe) je moj trener povedal nekaj zelo zanimivega. (Vse to mi je razlagal, ko sem delala vaje za tricepse, majhno mišico med komolcem in ramo, ki je pri ženskah zelo slabo razvita.)V bistvu je povedal nekaj zelo logičnega: če delamo vaje za majhne mišice, bomo počasi hujšali. Če krepimo velike mišice (npr. na stegnih), bodo te mišice porabile več kalorij in lažje bomo shujšali.

To je odgovor za vse tiste, ki se sprašujete, kako naj shujšate v trebuh. Saj poznate progesteronski telesni tip: vitke noge in roke, okrog pasu pa velik obroč maščobe. Shujšati samo v trebuh se ne da, okrepiti je treba mišice na rokah in nogah.

3 komentarji:

  1. Pobeg in pol! Rada imam takšne ....
    In hvala za novičke! Koristne vsakomur :)
    Uživajte!

    OdgovoriIzbriši
  2. Ja in to je tudi razlog, zakaj se s počasnim tekom ne da shujšati, čeprav se mnogi spomladi prelevijo v zagrizene tekače prav s tem namenom.
    Lep dan in uspešen trening!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Vanja, za vaše (strokovno) mnenje. V članku sem pozabila dodati, da lahko s tekom tudi nekaj shujšamo, samo intervalni (hiter, počasen) mora biti. Vendar, bi dodal moj trener, pa še kdo, je treba PREDEN začnemo teči, okrepiti mišice, da pravilno tečemo in se ne poškodujemo.

      Izbriši