četrtek, 23. april 2009

Feng shui: Kakšen element potrebujejo Pomurci?

Z eno najpopularnejših pomurskih novinark Simono Špindler, mojo sošolko iz osnovne šole, sem se v nedeljo, 19.4. 2009 na radiu Murski val pogovarjala o zelo različnih temah. Poleg standarnih feng shuijskih tem je prišla na vrsto čista voda (v Pomurju velik problem!), zdravje in recesija. O čisti pitni vodi nisem povedala nič novega, razen tega, da je tista iz pip onesnažena in da je edina pametna alternativa čiščenje z reverzno osmozo. Na zdravje je potrebno gledati celostno in samo s feng shuijem ne moremo ozdraveti, sem odgovorila.

Na njeno vprašanje, kakšen nasvet bi lahko kot svetovalka za feng shui dala Pomurcem, da bi čim lažje preživeli recesijo, sem sicer imela odgovor, vendar me po razmisleku doma ni zadovoljil.
V oddaji sem omenila članek iz leta 2004, kjer sem z različnimi metodami iz feng shuija analizirala Slovenijo. Pomurje leži v šibki palači, sem se spomnila, in ima preveč elementa vode. Vodo lahko "segrejemo" z elementom ogenj. Torej bi se morali Pomurci čim bolj odpirati navzven, biti odprti za nove ideje in pobude. Tudi tujci bi lahko element ogenj prinesli v ta del Slovenije, sem povedala.

Ko sem doma še enkrat razmislila, kaj bi lahko povedala v oddaji, sem ugotovila, da je bil moj odgovor nepopoln. Veliko elementa ognja v Pomurju že obstaja (modna industrija, kemična industija, veterina, živinoreja, turizem, restavracije, kuharski poklici, kozmetika, knjižnice), tudi tujci (= Gorenjci iz podjetja Sava) so veliko investirali v turizem. Gorenjska ima najmočnejšo palačo med slovenskimi pokrajinami, zato so v SV del sigurno prinesli veliko nove, sveže energije.
Rešitev torej ni v uvajanju elementa ogenj, saj so plače v Pomurju za 30% nižje, in brezposelnost za 50% višja od slovenskega povprečja.

Zato sem malo bolje raziskala, v kakšni palači leži Pomurje. Palača se imenuje Bang, v prevodu pomeni bolezen. Kaj je značilno za ljudi, ki živijo v tej palači?

- Nagnjeni so k pasivnemu obnašanju (aktivnosti brez ciljev), imajo šibko telo (zdravje jim peša) in niso preveč samozavesti.
- Ne znajo se umiriti, brezglavo ravnanje jim jemlje moči, bolezni pa opozarjajo, da morajo varčevati z močni.
- Ne zdržijo velikih pritiskov, zato bi morali opravljati mirno delo, ki jih ne bi izčrpalo (kot samostojni podjetniki, kjer bi lahko sami upravljali s časom).
- So čustveni, zelo dobro znajo urejati medsebojne odnose.

So te značilnosti Pomurcev resnične? Jaz mislim, da še kako držijo. Če pomislimo, da delajo v najbolj stresnih dejavnostih kot je tekstilna industrija in turizem, potem veliko bolje razumemo njihov trenutni položaj: bolezni, nemotiviranost, pasivnost, brezposelnost.

Dragi Pomurci! Če boste torej izgubili službo, čim prej ustanovite podjetje in postanite sam svoj šef. Lahko k temu pritegnete še koga, ki vam bo pomagal pri prvih korakih. Iz lastnih izkušenj namreč vem, da so osnovna podjetniška znanja (finance, marketing, prodaja) odločilna za uspeh, strokovna znanja ne zadostujejo. O podjetništvu se lahko veliko naučimo že iz člankov, ki jih najdemo na internetu, obstaja mnogo dobrih knjig in seminarjev.

Odprto pa ostane vprašanje, kakšen element potrebuje Pomurje. V pokrajini že imamo veliko elementa vode, ogenj se ni preveč obnesel, les ne pride v poštev, ker izčrpava vodo, zemlja bi preveč pritiskala in kontrolirala. Ugoden element bi torej bila kovina, vendar mislim, da bi bila lahko za nežne Pomurce preveč groba in zaprta, bi jim pa prinesla strukturo in red, poleg tega je diplomatska.

Mislim pa tudi, da bi morali še naprej poskušati z elementom ogenj, vendar na drug način. Z družinskimi podjetji, ne pa z ogromnimi tovarnami in pošastnimi normami. Z alternativnim turizmom, ne pa z velikimi hotelskimi kompleksi. Z majhnimi kmetijami, kjer bi krave in pujsi uživali na svežem zraku in ne z nehumanimi farmami.

Kako so vam všeč moji predlogi? Če poznate Pomurje in Pomurce, potem nestrpno pričakujem vaše komentarje.

Ni komentarjev:

Objavite komentar