sreda, 9. avgust 2017

Razočaranje in veselje ob pici in knjigah

Medtem, ko nestrpno čakamo na žrebanje nagradne igre (danes do 12. ure še lahko sodelujete), se bomo posvetili drugi temi: razočaranju.

Hja, seznam, kaj ali kdo nas lahko razočara, je dolg. Zelooo dolg.

Mene je, na primer, razočaral nakup dveh knjig. Seveda sem ju v knjigarni prelistala.Ampak doma, ko sem ju začela brati ... ojojojoj, razočaranje. Podarila ju bom knjižnici, da bosta koga drugega bolj razveselili.

Knjiga, ki me je prijetno presenetila pa je Kruh na zagovoru (avtor: William Davies). Govori o škodljivosti pšenice. "Samo pšenica je problem?", sem si mislila med branjem. Seveda ne, ampak to avtor pove na koncu. Najboljše je črtati ves gluten, še bolje vsa žita in stročnice. Hja, na tej točki sem trenutno tudi sama.

V knjigi pa me je tudi nekaj razočaralo. Avtor, sicer zdravnik, je malo drugače analiziral Kitajsko študijo (knjigo, ki poveličuje brezmesno prehrano, ker je ta najbolj zdrava). Kaj je namreč zamolčal dr. Colin Campbell v tej 20. let trajajoči študiji o prehranskih navadah Kitajcev?

Korelacije (povezave) med:

- povečanim uživanjem pšenice in umrljivostjo zaradi koronarne srčen bolezni, povišanim krvnim tlakom, možganskim tumorjem ...
- povečano telesno težo in uživanjem pšenice,
- povečanim BMI in uživanjem pšenice.

Pri vseh teh povezavah je večje uživanje pšenice poslabšalo zdravje in dvignilo telesno težo. Sedanje zdravstveno stanje pri Kitajcih (ali tistih Kitajcih, ki živijo v izseljenstvu) je že dosti slabše, saj se prehranjujejo bolj "zahodnjaško" in s tem uživajo več pšenice (glutena, OH).

Na potovanju mi je uspelo, da sem v 99% jedla brez glutena, kar je bilo srednje težko. Doma pa me je zagrabila takšna želja po pici, da sem podlegla skušnjavi in jo pojedla. Črevesnih reakcij, ki sem se jih najbolj bala, je bilo malo. Sem pa občutila tisto meglo v možganih in splošno slabše počutje. Tudi takšni eksperimenti so potrebni, vse za znanost ... hehehe.

Sem že povedala, da sem pojedla najboljšo pico v Ljubljani, ki je narejena iz počasi vzhajanega testa in zaradi tega bolje prebavljiva? Seveda sem pojedla pico brez sira, ampak z veliko olivnega olja (ki mu sami dodajo feferone - božansko). Kje sem bila: Gostilnica 5-6 kg.

2 komentarja:

  1. Zelo zanimivo. Tega pa o pšenici nisem vedela. Bom morala prebrati omenjeno knjigo. Ali potem isto kot za pšenico velja tudi za piro? Hvala za odgovor. Lp Tamara

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Seveda, za vsa žita, ki vsebujejo gluten. Avtor v knjigi tudi lepo pove, zakaj je sodobna pšenica tako problematična (v primerjavi s pra-pšenico).

      Izbriši