torek, 28. julij 2015

Še vedno velja basen o mravlji in čričku?

Stekleničke z olivnim oljem, ki sem jim dodala različna zelišča in začimbe, sem morala precediti. Prejšnja leta tega nisem naredila in olje se je prej pokvarilo kot pa sem ga porabila. Zato sem tokrat tudi aromatizirala samo tri stekleničke po 250 ml.

V soboto sem se podala na lov za primernimi stekleničkami s primernim "izlivnikom", da mi olje ne bi kapljajo po vratu stekleničke, ko bi ga uporabljala. "Izlivnike" sem našla v trgovini 1001 dar, stekleničke pa v Müllerju. Cena za oboje: 4,50 EUR. Olje je stalo 2,50 in zelišča 0,50 (ocena), kar pomeni, da je dobra dva decilitra aromatiziranega olja vredno 7,50 EUR. K temu nisem prištela stroškov za nabavo (olja, zelišč, stekleničk) ali pomivanje mastnih stekleničk in pripomočkov.

Računice za doma izdelane dobrote seveda. Kdo bi pa plačal za 2 dl olja z zelišči, recimo, 9 EUR?

Pri domači ozimnici kalkulacija ni tako pomembna, saj so največ vredne kakovostne surovine in dobra energija, ki jo dobimo s takšnimi izdelki. Še en dejavnik je: lahko jih pripravimo po svojem okusu.

Stekleničke in "izlivnike" bom lahko še večkrat uporabila, to je bil začeten investicijski strošek. Aromatizirana olja pa so tako fantastična dobra, da sem resno razmišljala, ali naj sploh objavim fotografijo - ker bi mi jih lahko kdo ukradel ... Navaden paradajz spremenijo v kulinarično poslastico, da o drugih jedeh (zelenjava, testenine) ne govorim. Ah, kaj, zadostuje že dober kruh, ki ga pomakam v aromatizirano olje.


Poletno razvajanje brbončic - in že načrtujem nove kombinacije!

Ko sem na internetu iskala basen o mravlji in čričku - mravljica je pridno nabirala zalogo za zimo, čriček pa se zabaval in godel, potem pa pozimi stradal, dokler se ga ni usmilila mravlja in z njim delila zalogo - sem našla tole sodobnejšo različico vzgojne basni. Napisal jo je, seveda, predstavnik mlade generacije, zelo mlade. Vas kaj zaskrbi, ko tole preberete, ali se mladi črički samo učijo od odraslih čričkov?

Basen o mravlji in čričku (s sodobnim koncem)

Vir: mladi.net

Živela sta mravlja in čriček. Mravlja je bila nadvse marljiva, vseskozi je tekala sem ter tja in iskala hrano. Čriček pa ni počel drugega kot cele dneve prepeval. Mravlja mu je očitala lenobo in uživaštvo: "Kaj ti, a spet samo uživaš, pa ne počneš nič pametnega? Kmalu bo zima, namesto, da poješ, bi si lahko nabral zaloge za čez zimo."


Takšnih pojočih čričkov imamo v Sloveniji kar veliko in zelo glasni so ...

Čriček se za njene besede ni zmenil. Kmalu je prišla zima ter živali so se umaknile v svoja bivališča. Ko pa je bila zima mimo, in so dnevi spet postali toplejši, so živali spet prišle na plano, in tako tudi mravlja. Mravlja je zopet nabirala zaloge hrane, ko se je mimo pripeljal čriček v najnovejšem Porscheju. Mravlji seveda ni bilo nič jasno.

Čriček ji pojasni: "Nekaj tednov zatem, ko si mi očitala lenobo, je na ulici name naletel producent, ki me je slišal peti, ter mi ponudil ogromno vsoto denarja ter financiranje, če bom pel za njihovo glasbeno založbo. Na ta način sem obogatel."

Mravlja je pa še naprej morala vse dni tekat sem ter tja, da bi si nabrala (le) hrano.


Priden kot mravlja - še velja ta rek?

2 komentarja:

  1. Tale basen je tako večna in spodbudna, da človek ne more ostati križem rok :). Pri nas nabiramo zelišča, kamorkoli nas poda pot... ostalo pa... kakor kdaj in kje. A vsako leto imamo dovolj čajev, nekaj džemov, 'začimbnih soli', kakšen sirup, mezge...Tole z aromatiziranim oljem je super ideja! In... tako zabavno je, ko nas vsako 'čaranje' obdari s čim novim, neznanim, okusnejšim.
    Krasno so videti, stekleničke!
    Pozdravčki!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Olja z zelišči in začimbami so res dobra ideja, vsak dan mi popestrijo jedilnik. Malo zelenjave, ali pa samo paradižnik in kruh, pa je malica narejena. Naročila sem novo pošiljko olivnega olja in v naslednji rundi ga bom aromatizirala s čilijem, pa tudi bazilika me mika.

      Izbriši