ponedeljek, 10. marec 2014

Koliko soli porabite?

Kaj veste o soli? Vse, veliko, malo? Vsakdo bi znal nekaj povedal o uporabi soli v prehrani. Sol ni več nedosegljiv dodatek k prehrani, kot je bilo še za časa Martina Krpana, vsakdo jo pozna.

Mnenja o soljenju so različna in vsak teden lahko preberemo članek o soli. V enih svetujejo varčno doziranje, v drugih dokazujejo, da je sol nujno potrebna za pravilno delovanje telesa. Kaj je res?

Zame je bolj pomembno, kakšno sol uporabljamo. Kameno jodirano sol? Morsko ali himalajsko sol? Razlike so ogromne. Če mi ne verjamete, poskusite sami. Že več kot 15 let uporabljam himalajsko sol, ki vsebuje vse kemijske elemente, ne samo natrij in klorid. Morska sol me ne zanima, saj ne vem, kako čista je - koliko težkih kovin in ostalih strupov vsebuje. Vedno se (potiho) zabavam, ko se kdo hvali, da uporablja solni cvet iz Piranskih solin. Hm, khm, v Tržaškem zalivu je od 20.000 do 30.000 ton živega srebra.

Sicer imam srečo, da so v tem delu Jadranskega morja morski tokovi šibki, zato se je največ živega srebra posedlo na muljasto dno. Še vedno pa ga je dovolj, da me morska piranska sol čisto nič ne mika. Da o ribah ne govorim.


Tudi o načinu soljenja so mnenja različna. Dodamo jo lahko na začetku, na koncu ali na sredini kuhanja. Sama solim na začetku kuhanja, ker se mi zdi logična teorija, da sol prepreči izločanje mineralov iz živil. Če je voda neslana, se zaradi osmoze minerali (ki so tudi v obliki soli) iz živil  izločijo v vodo.

Zelo dober nasvet sem pa zadnjič prebrala o soljenju in ogljikovih hidratih: vedno jih bolj solimo ali jemo z veliko soli (npr. z omako), ker je potem njihova presnova lažja. Na žalost sem pozabila, kako so argumentirali ta nasvet.

5 komentarjev:

  1. Pri stročnicah se priporoča soljenje na koncu kuhanja, ker se baje prej skuhajo. Oz če prej solim, da" zakrknejo"

    OdgovoriIzbriši
  2. Zanimivo in koristno! Sem si kar oddahnila, ker sem že več kje zasledila, da je dobro soliti na koncu, a vedno pograbim sol takoj:)
    Pozdravček!

    OdgovoriIzbriši
  3. Martin Krpan je tovoril "angleško sol", znano tudi kot soliter (kalijev nitrat) in ne natrijevega klorida.

    OdgovoriIzbriši
  4. Mene pa zanima, kako je z jodiranjem soli? Nekateri so zagovorniki, drugi ne. Potrebujemo jod iz soli? Kako je z jodom v himalajski soli?
    Hvala!
    Andreja

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. V himalajski soli so zastopani vsi kemijski elementi, ne samo NaCl, kot v navadni soli. Sama se jodirani soli izogibam - sicer pa je veliko pojemo že v kruhu, restavracijah, pripravljenih jedeh in prigrizkih.

      LP
      Helena

      Izbriši