ponedeljek, 3. marec 2014

Čiščenje jeter - dobro za telo in psiho

Vse se je ujemalo: moja apatija in utrujenost, luna, napovedan deževen vikend ... V petek sem se zato zelo na hitro odločila, da si bom očistila jetra. Kaj naj rečem, bilo je tako kot ponavadi - malo grenko, malo oljnato in ljubeče s straniščno školjko.

Najbolj me je zanimalo, kako bo na čiščenje jeter vplivalo dvomesečno jemanje grenčice. Bodo jetra manj zapacana, bo čiščenje intenzivnejše, stranski učinki blažji?

Takole, čisto subjektivno, lahko ocenim, da je bilo čiščenje zaradi kure z grenčico bolj intenzivno. Izločila sem kar nekaj "peska", od tega je bilo par večjih (2 do 3 mm), predvsem pa si bili zelo raznolikih barv: zeleni, oranžni, temno rjavi.

Tudi spala sem dobro, ampak zjutraj sem se zbudila zelo povoženo, kot da bi se po meni celo noč vozil valjar. Najmanj eden.

Bolj se je nedelja bližala koncu, boljše sem se počutila - predvsem psihično. Vedno znova sem presenečena, kakšen pozitiven vpliv ima čiščenje jeter na (mojo) psiho. Počutim se "lažja", bolj sem optimistična, vedra, koncentracija in delovna storilnost je boljša, bolj jasno vidim "naprej".


Najboljši čas za čiščenje jeter je do začetka februarja do konca aprila. Očistimo si jih dvakrat, vmes naj bo najmanj 14 premora.

Če smo že pri "videnju": vid se en dan po čiščenju vedno malo poslabša, ampak to je normalno, saj so jetra v direktni povezavi z očmi. Strupi, ki preplavijo telo pri čiščenju jeter, začasno slabo vplivajo na vid. Danes so oči še malo občutljive (na svetlobo), drugače pa so jasne in beločnice zdravo bele.

Res ne vem, zakaj nekateri tako komplicirajo pri čiščenju jeter. Saj je vmes malo tečno, vendar je učinek na zdravje tako velik, da se splača potrpeti. Vedno si moramo najmanj dvakrat očistiti jetra, zato me že čez tri tedne čaka novo mučenje za brbončice in ritko.

P.S.
Objavljam del članka o čiščenju jeter s spletne trgovine Avita - navodila, kako jih očistiti:

Do 14.ure
Uživamo hrano brez maščob in beljakovin (sadje, zelenjavo), najboljši so sveže stisnjeni sadni in zelenjavni sokovi.

Od 14. ure
Nobene hrane več, pijemo lahko samo ustekleničeno vodo.

Ob 18. uri
Zmešamo 1 jedilno žlico grenke soli (dobi se v lekarnah) z 200 ml vode. Napitek bomo lažje spili, če vodo ohladimo, pa tudi limonin sok popravi okus.

Ob 20. uri
Zopet si zmešamo 1 jedilno žlico grenke soli z 200 ml vode in jo spijemo.

Ob 21.45 uri
Gremo na stranišče in se pripravimo na odhod v posteljo.

Ob 22. uri
Dobro premešamo (lahko v mikserju) 125 ml olja (najboljše je olivno olje, jedilno olje pa je bolj nevtralno in ga je lažje spiti) z najmanj 170 ml sveže stisnjenega grenivkinega soka. Mešanico spijemo stoje ob postelji, potem pa se takoj uležemo na hrbet z rahlo dvignjeno glavo, ker jetra tako boljše delajo. Na jetra položimo termofor ali topel obkladek. V tej legi ostanemo najmanj 20 minut, da se bodo kamni in pesek lahko izločili. Zaspimo.

Zjutraj
Zopet spijemo mešanico grenke soli (1 jedilno žlico) in vode (200 ml), vendar ne pred 6. uro zjutraj. Lahko gremo nazaj v posteljo.

Dve uri kasneje
Še zadnjič spijemo mešanico soli in vode, če do takrat še nismo dobili driske. Dve uri potem lahko začnemo jesti (začnemo s sadjem in nadaljujemo s kuhano zelenjavo brez maščobe).

Zjutraj (lahko pa tudi kasneje ali prej) bomo dobili drisko. V straniščni školjki se bo blato vsedlo na dno, žolčni pesek (svetlo zelene barve) pa bo plaval na vrhu, ker je poln maščobe. Izločijo se lahko tudi holesterinski kristali rjave barve, ki zapirajo žolčevode. Predno se bodo jetra dokončno očistila, moramo izločiti najmanj 2000 kamenčkov, zato čiščenje po potrebi ponovimo čez dva tedna.

Po čiščenju jeter se počutimo najprej utrujene, potem pa neverjetno pomirjene, tako da nam vsaj nekaj časa nihče ne »gre na jetra«. Dobimo »bela jetra« (postanemo zelo trdoživi) in druge »poznamo do jeter« (poznamo njihove lastnosti, predvsem slabe). Če to ni dobra motivacija, da se takoj lotimo čiščenja!

9 komentarjev:

  1. Jaz pa tega ne upam narediti, ker imam žolčne kamne.

    OdgovoriIzbriši
  2. Pa bi lahko kaj več napisala o postopku čiščenja? Hvala

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Navodila sem objavila kar na koncu prispevka. Moj nasvet: dosledno se jih držite, saj največ težav nastane prav zaradi neupoštevanja navodil.

      Izbriši
  3. Jaz bi tudi rada "tole" naredila, pa si kar ne upam. Imam pa Gilbertov sindrom... so kakšni zadržki? Kaj gre lahko pri vsej stvari narobe? Kako pa kaj delujejo vse te tablete za razstrupljevanje, ki jih danes oglašujejo?

    Hvala že vnaprej. Želim vam lep pomladni teden!
    Martina

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Martina, ne vem, ali si lahko jetra očistite tudi z Gilbertovim sindromom. Pri čiščenju jeter lahko gre narobe to, da se pesek ne izloči, ampak ostane v telesu. Pride lahko do vnetja in bolečin. Lahko pa se veliki kamni, za katere sploh ne vemo, da jih imamo, samo malo premaknejo naprej in se tam zagozdijo. Lahko bruhamo, ko spijemo grenko sol ali olje.

      Tablete in tinkture pa so, po mojem mnenju, namenjene predvsem za preventivo, kot predpriprava za "mehansko" čiščenje jeter ali pri manjših težavah. Po mojem ne morejo nadomestiti čiščenja jeter z oljem in grenko soljo.

      LP
      Helena

      Izbriši
  4. Helena, že zdavnaj sem se odločila, da bom poskusila... pa še nisem. Bom menda le zbrala pogum in našla 'svoj mir'
    Sočno pomlad želim!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Če niste dovolj pogumni, potem pa res potrebujete čiščenje jeter, saj jetra spadajo v element les, sem pa tudi pogum.

      LP
      Helena

      Izbriši
  5. Če sem prav razumela, pri normalnem delovanju jeter (nimaš npr. Gilbertovega sindroma) čiščenje ni problem. Ne pride do komplikacij, kot ste napisala zgoraj?
    In čiščenje jeter ni povezano s postom. Namreč lahko si kadarkoli želiš očistiš jetra? Hvala za odgovor in lep dan še naprej.
    Maša

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Vedno lahko pride do komplikacij, vendar je verjetnost zelo majhna, če se natančno držimo navodil. Jetra si lahko čistimo tudi med postom, potem je čiščenje res intenzivno. Indijci se postijo in vsak dan spijejo nekaj dl olja, da si očistijo jetra.

      LP
      Helena

      Izbriši