četrtek, 3. oktober 2013

Fotografiranje po žensko

Že večkrat sem želela napisati članek o tem, kako drugače fotografiramo ženske. To priznavajo tudi predavatelji na delavnicah in seminarjih. Samo proizvajalci v večini še vedno ignorirajo ženski pristop k fotografiranju in uporabi fotoaparata. Že pri izbiri fotoaparata se zatakne, saj bi ženske najraje imele barvne, ponudba pa je v večini črna. Pri kompaktnih fotoaparatih se še najde nekaj barv, pri zrcalno-refleksnih prevladujejo črni.

Gumbi, meniji in navodila so moški razvili in napisali za moške. Ne bom izgubljala besed, podobno je pri avtomobilih in ostali tehniki.

Zanimivo je na delavnicah in seminarjih opazovati moške in ženske, kako se lotijo fotografiranja. Razlike so očitne, tudi pri izbiri motivov. Ženske imamo v povprečju boljše fotografsko oko, vendar manj časa namenimo fotografiranju in obdelavi fotografij. Kot pri kuhanju: ženske obvladamo dnevno rutino in se ne znamo same pohvaliti, moški se takoj okličejo za vrhunske kuharje in se hvalijo za vsako dobro postavljeno peteršiljevo vejico.

Že pred Majorko sem opazila, da mi mali Nikon nagaja pri ostrenju. Seveda sem ga pozabila odnesti na servis, zato sem imela na dopustu težave z ostrenjem in osvetlitvijo. Poskušala sem spremeniti vse meni znane gumbe in menije, vendar ni bilo uspeha.

Po dopustu sem se takoj odpravila k Foto Beseničar, moji bazni postajo, kar se tiče opreme in nasvetov. Stane, že več kot sedem let moj svetovalec pri takšnih in drugačnih foto vprašanjih, je takoj potrdil, da s fotoaparatom nekaj ni v redu. Medtem, ko ga je preizkušal, sem klepetala z njegovo kolegico in se navduševala nad, končno, modrimi in lila fotografskimi torbami. Že po dveh minutah mi je Stane vrnil brezhibno delujoči aparat. Razlaga: ni mogel ugotoviti, kaj je narobe, zato ga je resetiral.


Na poti od Bežigrada do domov sem preizkusila Nikona in kot motiv našla celo travice. Poznate to križišče?

Pa smo tam! Zakaj se tega sama nisem spomnila - že na Majorki? Ker sem ženska. Saj naslednjič bom znala, se hitro učim, ampak, da bi uporabila pri reševanju "večje kladivo" - kot svetuje Murphy, se nisem spomnila.

V soboto se bom udeležila delavnice o ulični fotografiji, pa me prav zanima, kako bom uporabila svoj žensko-gradbeniški pogled. Prepričana sem, če bi imela npr. zeleni fotoaparat in rdečo torbico, bi fotografirala še boljše.

1 komentar:

  1. Me je branje sprostilo... in privabilo nasmeh...
    Verjamem, da je delavnica uspela! Ne glede na sobotno izbiro torbice:)

    OdgovoriIzbriši