sreda, 18. avgust 2010

Življenje: Koliko dni delate za avtomobil

Še vedno se, zaradi pomanjkanja časa, kitim "s tujim perjem". Ampak, tokratni članek je res dober, saj si boste lahko na povezavi, ki jo najdete na dnu članka, izračunali, koliko dni v letu (mesecu, tednu) delate za svtomobil, ki ga uporabljate.

Na spletni strani ADAC (nemški avtomobilski klub) že več let objavljajo podobne tabele, vendar ne upoštevajo mesečnega dohodka. Malo se poigrajte s številkami, realnost je zelo, zelo kruta.

Pravkar kupujem "nov" (rabljen) avto oz. že nekaj časa sem ga iskala in sedaj našla. Vas zanima, koliko dni na mesec bom morala delati za avto? Ne povem, številka je preveč grozna!

Še članek:
Vir: http://www.pozitivke.net/article.php/20100811120414335

Ste se že vprašali, koliko dni v letu morate delati, da izplačate stroške, ki jih imate s svojim osebnim vozilom? Ali veste, da gorivo predstavlja le delček stroškov pri posedovanju avtomobila? V Focus društvu za sonaraven razvoj so oblikovali spletni kalkulator stroškov avtomobila, kjer si lahko na preprost in hiter način izračunate, koliko vas stane vaš avto in koliko časa delate, da pokrijete stroške uporabe vašega avtomobila.

'Ker se le redko kdo med nami zaveda polnih stroškov svojega avtomobila, slednji pa so velik zajedalec družinskega proračuna, smo se odločili ljudem ponuditi orodje za hiter in preprost izračun stroškov avtomobila,' je pojasnila Marjeta Benčina, vodja programa Mobilnost v Focus društvu.

V kalkulator [1] je treba vnesti stroške nakupa avtomobila, registracije, zavarovanja, število prevoženih kilometrov na leto, ceno avtocestne vinjete in popravil ter rednega pregleda avtomobila.

'V kalkulator nismo všteli dodatnih stroškov, kot so na primer nakup prtljažnika ali stojala za kolesa, senčniki, pokrivala proti toči ali smoli, pranje avtomobila, dodatne varnostne ukrepe itd, vendar pa tudi ti dodatni stroški pogosto niso zanemarljvi,' dodaja Katarina Otrin, ki je pripravila spletni kalkulator.

Izračuni so pokazali, da bomo za avtomobil cenejšega cenovnega razreda (cena okoli 10 000 evrov), ki ga bomo vozili povprečno 5 let, z najnižjimi zavarovanji in ostalimi taksami, z minimalnim številom prevoženih kilometrov in nizko porabo goriva (5 l/100 km), z majhnimi stroški parkiranja in minimalnimi stroški servisiranja, s predpostavko, da se nam avtomobil v tem času ne pokvari in nimamo prometnih nesreč, na leto odšteli vsaj 3000 evrov.

Minimalna plača v Sloveniji znaša manj kot 600 evrov. To pomeni, da dela posameznik z minimalno plačo na letni ravni 5 mesecev za posedovanje in vzdrževanje svojega avtomobila oz. (preračunano v dneve) 12 dni na mesec ali 3 dni na teden.

'Ali nam avto res pomeni toliko, da mu posvečamo tolikšen delež svojega zaslužka in časa? Predpostavimo, da prejemate dvokratno minimalno plačo (in isto kategorijo avtomobila in okoliščine, kot so opisane zgoraj): ali želite delati cel ponedeljek in še pol torka samo za vaš avto?

Pomislite, koliko drugih stvari bi si lahko privoščili za ta denar, kam vse bi lahko peljali otroke na izlet zjavnim prometom ali pa kje bi si vse lahko privoščili večerjo in morda jezikovni tečaj in podobno,' razmišljanaglas Marjeta Benčina.

'Vsi primerjamo cene vozovnice javnega prometa s ceno goriva, ki ga porabimo, da pridemo iz točke A v točko B, vendar to ni verodostojna in realna primerjava cene enega in drugega prevoznega sredstva. Če bi v svojo računico vključili še storitev avtomehanika, tehničnih progledov, avtopralnic in vsega ostalega, kar potrebuje vaš avtomobil, bi se marsikdo zamisli, ali je avto kot prevozno sredstvo resnično bolj ugoden, kot ostali načini prevoza,' opozarja Katarina Otrin.

'Res je, da v Sloveniji ne slovimo po učinkovitem in kakovostnem javnem prevozu, vendar pa je zgodba zatona javnega prometa tesno povezava z zgodbo o vzponu rabe avtomobila. Če nas bo več uporabljalo javni prevoz, bo le-ta postopoma postajal bolj učinkovit in cenejši. Upamo, da vas bo kalkulator spodbudil k razmisleku, ali je res smiselno velik del življenja nameniti posedovanju avtomobila, ali pa je morda bolje spodbuditi rabo javnega prevoza,' še dodaja Otrinova.

Z vsemi naštetimi ukrepi pa skrbimo tudi za okolje. Ne le vožnja, tudi proizvodnja avtomobila ima negativen vpliv na okolje. Poskusimo se čim bolj trajnostno gibati in zmanjšati svoj ekološki odtis, vsaj na področju mobilnosti. Če ne gre drugače, za začetek poskusite z varčno vožnjo. Zakaj bi divjali po avtocesti 150 km/h, če bomo s hitrostjo 100 km/h prišli 10 minut kasneje na izbrano destinacijo in privarčevali veliko goriva?

[1] Kalkulator je dostopen na strani http://www.focus.si/avto.html

Ni komentarjev:

Objavite komentar