ponedeljek, 29. april 2024

Rožice - za oči in dušo, pa tudi živali

Navdušena sem! No, danes sem tudi malo tečna, brez vzroka, ker vse gre kot po maslu. Rešitev za takšno tečnost brez razloga je več:

- alkohol in hrana,

- droge (za mene je to najbolj dolgočasna opcija),

- šport,

- vrt,

- seks,

- nasilje.

Jaz sem se seveda odločila za vrt. Ker je na mojem malem vrtu skoraj vse postorjeno, sem se s telefonom sprehodila po njem in lovila motive. Nekaj fotografij je bilo narejenih že včeraj, nekaj pa pravkar. 

Ker sem tečna, se ne bom ukvarjala s popravljanjem fotografij. Moj ne preveč mlad fotoaparat pa tudi ne more narediti boljših. 

Ah, skoraj bi pozabila: navdušena sem zato, ker moj vrt že najmanj en teden obiskuje jež. Skoraj zanesljivo je to Filip, ki sem ga junija 2021 našla obnemoglega in dehidriranega. Zrasel je v krepkega samca, ampak očitno se lahko splazi pod vrtnimi vrati. 

Po kakcih sem vedela, da nek jež hodi jest, danes zjutraj pa sem ga tudi videla, kako se masti z rozinami in semeni. Glede na kupčke, ki jih pušča po vrtu, se pošteno naje. 


To so sadike topolov, hibrid H 275, ki jih bom posadila na ranču - dodatno. Bom drugič povedala, kaj počnem in zakaj. Gre pa za izboljšavo mikroklime v stilu "posadi vodo".


Japonska vrba, dve vejici sem posadila pred dvema letoma, vmes ju tudi rezala, ker so bile predolge, sedaj pa se razvijata v krasen grm.


Vedno velja: bolj nek grm ali drevo obrezuješ, bolj bo poganjala. ta ruj, ki je star vsaj 15 let, sem spomladi krepko porezala, sedaj pa poganja zdrave liste. In še senco bo delal na terasi.


Pahljačasti javor sorte Sango Kaku. Lepotec, ki ga bom jeseni posadila v zemljo.


Senčni kotiček, ki ima dopoldansko sonce. Sadike vrbe v loncih (spontano sem jih lani posadila, ko sem obrezala vrbo) bom še letos posadila na ranču - malo bom tvegala, ker je že vroče, ampak vsaj kakšna se bo prijela. 


Fotinija - tudi še za ranč. Ej, imam 4.000 kvadratnih metrov zemlje, kjer ne raste veliko dreves in grmičevja.


To je pa "mama" od sadik na zgornji sliki. Po cvetenju jo je treba porezati, potem pa požene nove, dolge in krepke veje. 



Nova pridobitev, še en pahljačasti javor sorte Bi Hoo. Stebla se obarvajo na rumeno-oranžno, Sango Kaku pa bolj rdeče-oranžno. Lepotca!


Še ena vrba, ki jo čaka posaditev na ranču, saj bo kmalu prerasla lonec. 




Vse hoste sem morala, zaradi polžev, posaditi v lonce. nekatere so v loncih že 10 let in krasno rastejo. Če jih ne dobi toča, so lepe do jeseni.


Na tej strani še je kaos, ampak počakati moram do ledenih mož, ko bom lahko posadila sezonske rožice. Vsako leto jih je manj ... ekološko, pač. 



Ta pisani dren pa na začetku ni želel prav dobro rasti. Vsako leto ga tudi obrežem in očitno mu rastišče ustreza, saj je pravi lepotec.


Malo romantike ... To je neke vrste proso. Sadiko sem kupila davnega leta pri Ruth in bila je del zelo moderne zasaditve. Vse zmešano. Ampak, kombinacija je objavljena v eni od Ruthinih knjig. 




Ježevi kakci ... Srčno upam, da se malo sprehodi po vrtu in poje kakšnega škodljivca. Letos bom pa očitno morala paziti, da ne bo na vrtu ničesar strupenega.


Na poti iz vrta mi še pusti nekaj kakcev ... Če bo redno hodil na pojedino, bom morala vrtna vrata malo odžagati, drugače se bo zagozdil ... hehe

2 komentarja: