ponedeljek, 25. marec 2024

Ranč - narava nam je pokazala, kdo je šef!

Priznam, v nedeljo  zjutraj sem se pozno zbudila, okrog osmih, in še na pol zaspana odprla vhodna vrata. Kaj? Kako? So me ponoči Marsovci prestavili na drug planet? Kaj je tisto belo na mojem avtomobilu?

Tale hladna fronta mi je čisto pokvarila načrte. Dogovorjena sem bila s pomočnikom št. 1, da mi pride pomagat sadit topole in vrbe. Odpade! Ponoči je zmanjkalo elektrike, zato sem zakurila v kaminu. Moj kuža Lui je takoj prepoznal terapevtske učinke živega plamena in se ulegel tako, da ga je toplota vsega "prežarčila". 

Jaz sem prisilno pavzo izkoristila za hišna opravila in počitek. Od prejšnjih dni me je vse bolelo, tako mišice kot sklepi. Stara sem, to je realnost. 

Pomočnik št. 1 je vseeno prišel in s sabo prinesel domačo bolonjsko omako. Jaz sem prispevala domači regrat. Potem pa smo nesli smeti, kar pomeni cca. 500 metrov po asfaltni cesti v dolino, do smetnjaka. Seveda se nam je pridružila sosedova psička Lola. 

Objavljam slike s snegom in brez (en dan kasneje). Danes sem zopet sadila topole, vrbe, bezeg in ruj. Še vedno na posaditev čakajo ameriške borovnice in maline. Grede so pripravljene, ampak trenutno je zemlja premokra. 

Zemlja na ranču je res obupna. Glinena, malo peska in čisto malo organske snovi (2,5% po analizi). Zato v vsako sadilno jamo, ki je zvrtana s svedrom premera 35 cm, dodam zemljo, ki jo sama zmešam. Moja originalna zemlja postane trda kot kamen, ko se malo posuši. 

V eno jamo, npr. za vrbo, tako nasujem 15 litrov moje mešanice: kupljena vrtna zemlja, kokosova vlakna, briketi iz konjskega gnoja in terra preta (oglje z dodatki). Zalijem s cca. 5 litri vode. Nato v jamo dam sadiko, dosujem cca. 20 litrov moje mešanice in še enkrat zalijem s 5 litri vode. Na vrhu bo prišla zastirka. 

Po biodinamičnem koledarju bo do 15. 5. mrzlo in vlažno, potem do 15. 7. malo topleje, nato pa dva meseca sonca in suše. Takšna vlažna pomlad je idealna, da sadike razvijejo močan koreninski sistem in se poleti uspešno prebijejo skozi sušo. Sigurno jih bo treba tudi zalivati, da bodo preživele. 














2 komentarja:

  1. Kakšen čaroben razgled!

    OdgovoriIzbriši
  2. Lepo.Sem živela na različnih lokacijah in moje izkušnje se hitro ujamejo z vašimi na prvo žogo seveda.
    Še bolj mi je pa trenutno všeč to,kako sem vas našla.Se veselim.lp

    OdgovoriIzbriši