Pred nekaj leti sta se srečali dve ženski, postali prijateljici in se lotili biznisa. Ena je skrbela za organizacijo in marketing, druga je dala ime in izvajala program. Nastala je zgodba o uspehu. Zdaj nista več prijateljici, saj se že dve leti kregata o tem, kaj bosta počeli v skupnem podjetju. Vsaka ima svojo zgodbo, kar smo lahko prebrali tukaj.
Obe razumem.
Savino Atai (SA) zato, ker si želi delati tisto, kar jo veseli. In očitno je face joga in prodaja superživil ne veselijo več. Ima vso pravico, da prekine sodelovanje. Ampak ...
Kot je zapisala Ariana Vetrovec (AV) je v podjetje vložila vse, kar se je videlo tudi od zunaj. Z velikim zanimanjem sem spremljala "vzpon" blagovne znamke SA in občudovala marketinške poteze. Jasno je bilo, da za vso strategijo stoji sposobna in izkušena oseba - AV. SA je bila "samo" izvajalka in prinašalka novih strokovnih znanj, ki si je sedaj premislila.
Že od vsega začetka sem bila skeptična, ali se bo naveza SA+AV obdržala. Preprosto zato, ker sta ženski. Emancipacija gor ali dol, ženske se podjetništva lotevamo drugače, bolj čustveno. Zato tudi pri težavah reagiramo predvsem čustveno, kar je velikokrat slabo.
SA in AV sta razhajanja najprej poskušali rešiti na čustven način, verjetno s pogovorom, mediacijo - vsaj tako pišeta. Vendar jima ni uspelo. Zato se bo zgodba končala na sodišču, podjetje bosta zaprli in zaključili z nekim obdobjem svojega življenja.
Upam, da se bosta iz te zgodbe veliko naučili. Jaz se sem. Na primer, da ne bi nikoli z žensko ustanovila podjetja. Če pa bi jo že, bi se vikali in ne bi hodili skupaj na dopust, niti pazile psa ali kuhali kosila.
Kaj se lahko nauči SA? Tukaj imam rahle težave, ali se bo res naučila prave lekcije. Kot sama pravi, se je naučila, da se mora postaviti sama zase (kar je lahko zelo blizu sebičnosti) in da mora slediti svojim ciljem.
Za AV se ne bojim, svoje lekcije se je že naučila in to na krut način: stavi na pravega konja. Ona razume posel, zato ve, da bo poslovni uspeh " a la SA" težko ponoviti. Vsaj v Sloveniji ne, ker je dežela tako majhna in se vse zve.
Tako SA kot AV sta namreč zapravili velik kapital, ki se mu reče zaupanje.
Kar nekaj časa sem oklevala, ali naj napišem ta prispevek. Moj namen ni, da bi sodila o osebnostnih lastnostih obeh žensk, ki sta se skupaj lotili posla. Ampak, da bi predstavila težave (ženskega) podjetništva in probleme, ki nastanejo predvsem zaradi napačne komunikacije (na vsakem področju). Kot je nekoč rekel nek finančnik: dokler gre vse gladko, ne potrebuješ nobenih pogodb.
P.S.
Pogovor z obema, leta 2013 lahko poslušate tukaj. Takrat je bilo v "raju" še vse v redu, so se pa že nakazovale težave.
Sem kar nekaj časa ugibala, kaj se skriva oz. bolje rečeno skriva v tej 'kriminalki'... kot je bilo slišati. Preden sem zasledila tole, se mi je jasno, da posvetilo, saj ju nikjer več ni bilo skupaj. Lahko bi bilo drugače...
OdgovoriIzbrišiSe strinjam, ženske smo, vsaj povečini, čustvene...
Njima vsekakor želim čim manj turbulentno obdobje, vsem zaposlenim, zadovoljnim udeleženkam in strankam pa... težko je najti pravi izraz...
Helena, varno plovbo vašem podjetju.
Prednost tega, da sem sama v podjetju je ta, da sem tudi sama za vse kriva ...:)
IzbrišiPodjetništvo je vedno turbulenten posel, drugače delaš nekaj narobe (haha). In ni nobenih garancij, da boš uspešen.
Jaaa, imate prav. Vedno turbolenten in nobenih garancij...
OdgovoriIzbrišiA v vas verjamem...
Ni fora v tem, da je ženska z žensko nemogoča kombinacija v poslu. To ne drži. Menim, da kakršnakoli kombinacija z AV ni dobra kombinacija. Vem kdo AV je in me prav nič ne čudi, da je do tega prišlo. Bilo je le vprašanje časa, kdaj bo pokazala svoj pravi obraz. Žal mi je za SA, da preživlja težke čase.
OdgovoriIzbrišitudi mene je zamikalo komentirati "fenomen SA", ki ga opazujem od daleč. Zdaj je že leto naokoli in vidimo, da se ja SA vrnila s svojim bliščem- zlata, najprej z mojstrom Matak Cha in sedaj Gala Zalata ženska. Ženske v Slo ji očitno zaupajo in ji sledijo. Je pa AV sedaj nadomestila Zvezdana. Pomeni, da SA ob sebi vedno rabi starejšo žensko..."mamo". In kakšen je njen odnos z mamo?? Njen marketing je postavljen na siciranju odnosa, obnašanja ...njene mame in družine v javnosti. Mama in trpljenje...itn, prav to vlogo je projekcirala tudi na AV in sedaj lahko čakamo kaj se bo zgodilo z ZM....Vzorec se ponavlja. In splošno slovenska ženska , ki ima poosebljeno vlogo trpljenja...se preveč poistoveti s tem njenim- SA trpljenjem ter ji sledi kot odrešiteljici. Super je to , ker je upam prebudila mnoge ženske, da se zavedajo sebe in sledijo sebi, delajo nekaj zase.
OdgovoriIzbrišiVendar je SA brez otrok, brez družine,brez svojih izkušenj .....brez prakse v perimenopavzi, menopavzi.....brez pravega praktičnega življenja povsem običajne ženske in tukaj zame njena suverenost pade, ker na področju tako občutljivih tem, ki se jih loteva, menim da ne moreš učiti brez prakse. Ji pa želim, da živi svoje življenje suvereno, brez medijev in iskanja pretirane pozornosti za vsak korak , ki ga naredi, da ima družino, otroke....potem pa bo po petdesetem letu verjetno lahko veliko bolj suverena v učenju in predajanju znanja.
Hvala za vaš komentar. Predvsem drugi odstavek je poln modrosti.
Izbriši