petek, 5. februar 2016

Post - kako, koliko, za koga

Na družbenih medijih ni bilo mogoče spregledati, da je danes Nutellin dan. Recepti so se kar vrstili, celo diskusijo o tem, ali je treba pod Nutello namazati maslo, ali ne, sem zasledila.

Meni Nutella nikoli ni bila preveč všeč, tudi Evrokrem ne, preveč koncentriranih okusov, sladkorja in čudna konsistenca. Vem, vem, ljubitelji Nutelle me bodo linčali, ampak hej, je vsaj ostane več za vas.

Ker sem danes sedmi dan na sadno-zelenjavnem postu, sem o Nutelli (in krofih) lahko samo razmišljala. Jutri bom s postom končala, sem se odločila.

Bralka bloga z Gorenjske je šla takoj v akcijo, si sposodila sokovnik in jutri začne s postom. Vprašala me je, ali sem o samem postopku že pisala na blogu. Nisem, bom pa nekaj danes napisala.

Svoj post sem začela s razbremenilnimi dnevi, kar pomeni, da sem iz prehrane postopoma izpuščala beljakovine, ogljikove hidrate, kuhano zelenjavo in sadje. Tudi količinsko sem pojedla vedno manj. Prvi dan posta sem spila grenko sol.

Grenka sol (vzela sem jo samo pol žlice, zato je bilo čiščenje črevesja blago) izprazni črevesje. Med postom se namreč peristaltika črevesja zelo upočasni, zato bi neprebavljeni ostanki hrane začeli gniti ali vreti, nastajali bi strupi, ki bi nas dodatno obremenjevali med postom. Ljudje vedno znova pozabijo, da je tanko črevo dolgo 6-7 m, debelo pa 1,5 m, zato bi čiščenje po naravni poti trajalo predolgo.

Grenka sol na začetku posta je torej obvezna. Nato pa sledi izbira "jedilnika". Izberemo čim bolj sezonska živila in naj bodo čim bolj "čista" - z domače zaloge, od eko kmeta ali trgovine. Če se postimo zato, da bi razstrupljali, morajo biti tudi surovine čim manj obremenjene z okoljskimi strupi.

Moj nasvet za mešanje sokov: ne uporabimo veliko različnega sadja in zelenjave. Koliko sokov bomo pili, je odvisno od naše konstitucije in presnove (bolj smo mišičasti in bolj hitro presnovo imamo, več sokov bomo potrebovali). Količina je odvisna tudi od tega, koliko se bomo gibali - bolj intenzivna je vadba, več sokov bomo potrebovali.

Pri meni je bilo takole:

Zajtrk:
- dva kozarca s sadnim sokom

Kosilo:
- zelenjavna juha (samo bistri del, seveda!)
- dva kozarca sadno-zelenjavnega soka

Večerja:
- zelenjavna juha
- dva kozarca zelenjavnega soka

Tisti, ki vas rado zebe, lahko pojeste dve porciji juhe in samo en kozarec soka. Ne pozabimo, da hladijo citrusi in da ogreje ingver. Zelo mi je bil všeč sok iz korenja, zelja in zelene.


Ko se razstrupljamo, moramo to početi z živili, ki so čim bolj nezastrupljena - ne delajte kompromisov!

Ravno danes sem začela brati zanimivo knjigo o razkisanju in postenju, ki je prilagojeno ajurvedskim tipom vata, kapa, pita. Seveda bi morali vata tipi v post vključiti veliko "toplote" - juhe, pita tipi pa z začimbami (kardamom, cimet in ingver) spodbujati presnovo. Kapa tipi pa se morajo hladiti s sadjem in hladno delujočo zelenjavo (melona, kumare, ananas). Vse je tako zelo logično, a ne? Zakaj pa tega nihče ne upošteva???

2 komentarja:

  1. Logično, ja... načini posta prilagojeni posameznikom. Nismo vsi isti...
    Sama sem leta nazaj obiskala ayurvedsko zdravnici. Res le zanimive reči slišiš in se prepričaš.
    Nutella?! Mh... ko sem bila majhna, sem tu in tam uživala v Viki kremi. Ta mi je bila všeč in... takrat je bil praznik :)

    OdgovoriIzbriši