četrtek, 28. marec 2013

Formula za motivacijo

V torek sem bila v Cankarjevem domu na predavanju Prevzemimo nadzor nad svojim vedenjem, občutki. Prvič sem se udeležila takšnega resnega, psihološkega predavanja. V sklopu cikla o pozitivni psihologiji je bilo več predavanj, jaz sem se odločila za predavanje dr. Mateja Tušaka. Zanimalo me je, kako bo vključil v predavanje svoje izkušnje kot športni psiholog.

Kosovelova dvorana je bila polna, v publiki pa, po moji oceni, veliko strokovnjakov s področja psihologije, veliko je bilo mladih športnikov in njihovih staršev, pa nekaj radovednežev, kot sem jaz. Med nami pa je bil tudi moški, ki ga lahko blagohotno označim za čudaka. Že po petih minutah je vstal in s svojim monologom začel motiti, jeziti in zabavati vse ostale. To se je ponovilo najmanj šestkrat, zato si lahko predstavljate, kako nenavadno je bilo predavanje.

Dr. Tušak je vse skupaj profesionalno prenesel, z mirom, suverenostjo, malo humorja; točno je vedel, kaj mora narediti. Ni pa me navdušil kot predavatelj. Verjamem, da ima veliko znanja, vendar se je videlo, da se na predavanje ni pripravil. Tisti, ki so prišli na predavanje z določenimi pričakovanji (ki so nastali iz napovednika predavanja), so bili vsaj malo razočarani.


Se znate motivirati?

Na koncu je demonstriral računalniške igrice, s katerimi vadimo aktiviranje moči, koncentracije, miru, fokusa ... Z velikim veseljem bi odigrala nekaj takšnih igric in testirala svoje sposobnosti. Naš poskusni zajček na predavanju je bil, seveda, glasen "čudak". Testi so pokazali, da ima velike težave s samokontrolo ... je s humorjem ugotovil dr. Tušak.

Nisem si delala zapiskov, sem pa si zapomnila, da je pri vsem, kar počnemo, najpomembnejša motivacija.

Poenostavljena formula za motivacijo je:

motivacija = samozaupanje x cilj

To, da moramo vedeti, kaj si želimo, če želimo nekaj doseči, je vsem jasno. Pozabljamo pa na zaupanje v samega sebe: da smo trdno prepričani v svoje znanje in sposobnosti. Ta del se mi zdi zelo pomemben, poleg tega lahko svoje samozaupanje močno povečamo, če dopolnimo svoje znanje ali prosimo za pomoč druge, da nas poučijo.

Pa smo zopet pri znanju - čim več moramo vedeti, saj je to zaklad, ki nam ga nobena kriza ne more vzeti.

Ni komentarjev:

Objavite komentar