ponedeljek, 10. oktober 2011

Potovanje: V Erlangnu sem opazila ...

... dve tabli, ob katerih sem se zamislila.

Prva tabla je bila obešena pred centrom za homeopatijo. Vsi terapevti so zdravniki, saj jim zdravniška zbornica ne prepoveduje opravljanja alternativnih metod zdravljenja. Prijatelj, bavarski splošni zdravnik, ki v svojo ordinaciji zdravi z bioresonanco in homeopatijo, me je začudeno pogledal, ko sem ga vprašala, ali to sme početi. Kdo bi mu jih naj prepovedal? Pri odločitvah o metodah zdravljenja je avtonomen, zavezan samo Hipokratovi prisegi, da dela v pacientovo dobro.

V realnosti je omejitev vrsta zavarovanja, ki jo ima pacient - ali bo to metodo plačala zdravstvena zavarovalnica, ali ne. Res me zanima, kaj se plete po glavah slovenskih zdravnikov. Ko na kongresih srečujejo kolege iz tujine, ki uporabljajo alternativne (=celostne) metode zdravljenja - ali mislijo, da so šarlatani? Da si s tem znižujejo "vrednost"? Da so neumni, zato jim konvencionalna medicina ne zadostuje?

 Brez lova na čarovnice: nemški zdravniki se lahko ukvarjajo s homeopatijo

Drugo tablo sem našla na tleh. Ne poznam zgodovine Erlangna, predstavljam si, da je bilo med drugo svetovno vojno kot v drugih nemških mestih. Someščanom (zelo verjetno Judom), ki so umrli v taborišču Auschwitz, so se poklonili z majhnimi spominskimi ploščicami. Položene so diskretno v tlakovce, vendar dovolj vidne, da opominjajo. Takšnih ploščic je v mestu kar nekaj. Žalostno.

V spomin na nedolžne žrtve druge svetovne vojne

Nemci vedo, da so bili ned drugo svetovno vojno na "napačni" strani. Pri nas pa nekateri še vedno ne razumejo, da je boj proti lastnemu narodu največje izdajalstvo. Zato nikoli ne bom volila Janša.

Lep začetek tedna vam želim.

Ni komentarjev:

Objavite komentar