četrtek, 02. november 2017

V dvoje je razstrupljanje lepše!

Praznike sem izkoristila za 5-dnevno razstrupljanje s sokovi. Že nekaj časa sem ga napovedovala svojemu partnerju - revček je imel na izbiro samo to, da sodeluje pri razstrupljanju, ali pa sam sedi doma (ne živiva skupaj), oziroma hodi na obiske k sorodnikom in se masti s hrano ...

Odločil se je za mini post, ki ga sama raje imenujem razstrupljanje. Zakaj? Nisva vzela grenke soli in pošteno očistila črevesje, kot se na začetku vsakega posta mora. Oba sva imela nekaj dni prej težave s črevesjem in že malo vzdraženo sluznico, zato sem se bala, da bo grenka sol samo poslabšala situacijo in povzročila nova vnetja.

Sem pa dragega opozorila, da bova grenko sol vzela takoj, ko zjutraj ne bova šla na veliko potrebo. To se ni zgodilo. Zakaj? Po moji teoriji zato, ker sveže stisnjenih sokov nisva precedila, ampak so v njih bili še koščki sadja in zelenjave. Ti koščki so spodbudili prebavo in peristaltiko, zato ni bilo težav z izločanjem blata.

Če ne pazimo na prebavo, si lahko s postom več škodujemo kot koristimo. Zastajajoči ostanki hrane začnejo razpadati, sproščajo se strupi in efekt posta se uniči.

Nama je šlo odlično, tudi nekih strašnih kriz nisva imela. Na dan sva porabila 1,5 ure za stiskanje sokov in čiščenje sokovnika. Vse surovine sva nakupila na tržnici.

Tudi glede kalorij sva se razvajala. Ocenjujem, da sva dnevno "pojedla" od 600 do 1.000 kcal. Zjutraj sva pila sokove z večjim sadnim deležem, zvečer z večjim zelenjavnim. Tukaj je nekaj kombinacij z jesensko zelenjavo in sadjem:

1. Hruška, jabolko, korenje, ingver
2. Granatno jabolko, jabolko, korenje
3. Zelje, korenje, peteršilj
4. Rdeča pesa, jabolko, peteršilj, korenje, po potrebi limonin sok (da ni presladko)
5. Kodrasti ohrovt, korenje, pesa, peteršilj
6. Korenje, jabolko, radič
7. Korenje, pesa, peteršilj, hruška


Zjutraj sva za cel dan stisnila sokove in jih dala v majhne stekleničke. Seveda bi bilo bolje, da bi jih stiskala sproti, vendar se nama preprosto ni dalo trikrat čistiti sokovnika.

Kot vidite, nisva dodajala nobenih super živil ali drugih eksotičnih surovin, samo sezonske izdelke. Nekatere zelje in ohrovt napenjajo, hruška pa jim povzroča krče, zato previdno z doziranjem.

Razstrupljanje sva prekinila z jabolkom, kot je treba. Nadaljevala sva z juhami in solato (radičem). Še nekaj idej za juhe:

1. Cvetača, korenje, peteršilj, nastrgan krompir (1 majhen kos)
2. Pastinak, korenje, krompir
3. Korenje, gomoljna zelena, por
4. Hokaido buča, por, nastrgan krompir (1 majhen kos)
5. Brstični ohrovt, por, nastrgan krompir (1 majhen kos)
6. Buča, korenje, por

Danes kombiniram juho in sokove, tudi nekaj solate bom pojedla. Počutim se odlično, moj partner pa je z navodili ter s torbo polno zelenjave in sokov odšel domov.

torek, 31. oktober 2017

Pot do samouresničevanja

Zelo rada berem in poslušam nemško pisateljico in trenerko Anne Heintze, ki se ukvarja predvsem s hipersenzibilnostjo, hipersenzitivnostjo in multitalentiranjostjo. V svoji knjigi Auf vielen Arten andrers se posveča prav ljudem, ki imajo več talentov, so izredno kreativni, ki jih zanima veliko tem, ki so nenehno v pogonu in iskanju.

Multitalenti imajo tudi nekaj pomanjkljivosti, največje so: pomanjkanje stabilnosti, discipline, organiziranosti.

V knjigi citira ameriškega psihologa Abrahama Maslowa, ki je raziskoval zdrave, uspešne in srečne ljudi. Odkril je, da lahko človeške potrebe razvrstimo v določeno zaporedje, v obliki piramide.


Takoj, ko človek doseže določeno stopnjo (zadovolji potrebo), si prizadeva doseči naslednjo stopnjo. Ali drugače: naslednjo stopnjo lahko dosežemo šele, ko zadovoljimo potrebo, kjer se trenutno nahajamo. Šele, ko so zadovoljene vse spodnje potrebe, lahko dosežemo vrh piramide, kjer je samouresničevanje.

Samouresničevanje je želja, da izkoristimo svoje potenciale tako, kot je maksimalno mogoče. V kakšni obliki se pokaže ta potreba po samouresničevanju, je zelo individualno. Za nekatere je višek piramide to, da so najboljša mama, drugi bi radi postali vrhunski atleti ali iznajditelji.



Šele ko zadovoljimo vse spodnje potrebe, v vrstnem redu od spodaj navzgor, se lahko začnemo ukvarjati s samouresničevanjem (izkoriščanjem svojih potencialov). Velikokrat želimo piramido preskočiti in takoj oditi na vrh (predvsem multitalenti), ampak brez dobrih temeljev, ne bomo uspešni pri iskanju in uresničevanju svojih potencialov.