ponedeljek, 28. oktober 2013

Kako sem po trgovini iskala beljakovine

Prejšnji teden sem odprla hladilnik in ugotovila, da je v njem zelo malo. Ker sem pisala in predavala o pomenu beljakovin (obvezno si preberite članek Koliko beljakovin moramo pojesti), sem se odločila, da grem na lov za njimi. Pri meni se vedno nekaj zakomplicira, ko gre za živila, in seveda beljakovine niso izjema. Ne maram divjačine in morskih sadežev, alergična sem na kravje mleko in govedino, svinjine ne jem iz zdravstvenih razlogov. Le kaj mi še ostane?

V supermarketu sem se načrtno lotila polic in se skoncentrirala samo na beljakovine. Počutila sem se kot lovski pes, ki mora zavohati plen. Naj na tem mestu omenim, da imam krvno skupino A, ki ne velja za krvoločno in mesojedo. Zato sem bila kvečjemu čivava, kar sem mesnega nagona tiče.

Pa poglejmo, kaj sem našla:

1. Ribje konzerve:

- na tuno sem alergična
- sardelic ne maram
- rada imam skuše, vendar samo eno znamko, ker so njihove najbolje očiščene (dilema je bila, ali kupiti vložene v lastni sok ali v olje - odločila sem se za oboje)
- v enem od prispevkom sem že omenila, da hodim v Hoferja po eko kozice, imajo pa tudi divjega lososa, ki ga moj trener zelo hvali

Ribe so dober vir beljakovin, vendar jih ne smemo pojesti preveč, ker vsebujejo vedno več strupov (izberemo raje manjše ribe, tune pustite na miru)

2. Meso:

- piščanec (deklaracija: različni rejci, že optično se vidi razlika, paziti je treba na datum pakiranja - čim bolj sveže)
- dobi se že goveji pršut, tudi iz ekološke reje
- kljub intoleranci (alergiji) sem vzela nekaj ekološke govedine in teletine

3. Jajca: 

- vedno se odločite za ekološka jajca ali jajca iz proste reje
- moj favorit glede kakovosti so še vedno jajca s tržnice (vprašajte branjevko, koliko kur ima)

4. Stročnice:

- najboljši je stročji fižol, v manjših količinah  tudi v zrnju (zaradi veliko OH v fižolu)
- odličen vir beljakovin sta leča in čičerika

5. Siri:

- sicer sem alergična na kravje mleko, vendar se dobijo tudi siri iz ovčjega in kozjega mleka
- pozor: velikokrat je dodano sirilo iz kravjega mleka, zato je alergična reakcija zelo verjetna
- kupujte eko mlečne izdelke in po možnosti iz surovega mleka

Previdno pri sirih: lahko smo alergični na kravje mleko, pa niti ne vemo

6. Beljakovinski praški:

- mislim predvsem na tiste iz rastlin, vendar z njimi še nimam osebnih izkušenj (če jih kdo ima, naj se oglasi)

Ko sem prišla domov, je bilo v vrečki kar nekaj beljakovin. Če kombiniramo več beljakovin v enem obroku, se njihova biorazpoložljivost poveča. Še nekaj sem ugotovila: kadar kupujemo kakovostne beljakovine (ne v poceni klobasah in ne iz svinjine), se znesek nakupa takoj poveča. Vendar lahko takšnih beljakovin pojemo manj, zato je končni učinek pri ekonomski računici enak. Da o neprecenljivem vplivu na zdravje ne govorim.

11 komentarjev:

  1. Zakaj pa se niste odločili in svojih alergij pozdravili z bioresonanco?

    OdgovoriIzbriši
  2. Moje alergije so tako komplicirane (predvsem zaradi posledic cepljenja), da se ne dajo pozdraviti. Na žalost. Ko sem bila majhna, sem bila zelo pogosto bolna, vendar niso prepoznali, da sem v bistvu močan alergik. Posledice imam še sedaj.

    LP
    Helena

    OdgovoriIzbriši
  3. Hvala za odgovor.

    Lp

    OdgovoriIzbriši
  4. Pozdravljeni Helena,

    se pravi, četudi kupimo kozji ali ovčji sir in če je dodano sirilo iz kravjega mleka, smo na istem, kot če bi užili kravji sir? Kako pa naj vemo, katero sirilo je dodano? A piše na deklaraciji? Za alergike avtomatsko ne bi smelo biti dodano sirilo iz kravjega mleka! Kakšen nateg!
    V eni izmed trgovin sem na eko polici opazila sir, ki je deklariran kot sir brez laktoze, ki je sicer iz kravjega mleka. Kaj pa to pomeni za alergike? Navadna skuta vsebuje kazein, ki zakisuje, sirarska skuta, ki je narejena iz sirotke, pa ne vsebuje kazeina, temveč albumine, globuline, ki ne zakisajo telesa. Vprašanje- S stališča alergije na kravje mleko- nam sirarska skuta iz kravjega mleka tudi povzroča alergije, potemtakem? Če bi pa kje dobili sirarsko skuto iz ovčje ali kozje sirotke, bi pa bilo glede alergije v redu? Vendar še vedno je prisotna laktoza, ali kako? Ali bi bili kaj na boljšem, če bi dobili sir iz kozjega, ovčjega mleka brez laktoze?

    Če povzamem, govorim o več različnih stvareh:
    - Kravji sir brez laktoze v povezavi z alergijo;
    - Sirarska skuta (skuta iz sirotke, ki nima kazeina) in je še vedno narejena na osnovi kravjega mleka;
    - Ovčji, kozji sir brez laktoze (kako je s kazeinom tukaj?);
    - Sirarska skuta na osnovi ovčjega, kozjega mleka (tu kazeina ni, so albumi in globulini, kako pa je z laktozo?;
    - Verjetno sem izpadla bedak- mogoče pa gresta pojma kazein in laktoza z roko v roki? Kjer je eden tam je drugi in kjer ni enega, ni tudi drugega?

    Prosim vas za odgovor, če mi boste sploh lahko odgovorili :-),

    Lp, Teja

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. @Teja: ne glede na količino alergena (če pojemo en grižljaj ali 100 g), pride do alergijske reakcije. Samo s preizkušanjem ali spraševanjem (domače sirarne) lahko ugotovite, kakšno sirilo uporabljajo. Na deklaraciji nič ne piše, samo sirilo.

      Če smo alergični na kravje mleko, bomo dobili reakcijo tudi če jemo skuto iz sirotke. V njej je dovolj alergenov. Nekateri prenašajo maslo (ki vsebuje najmanj mlečnih beljakovin), drugi ne. Vsi izdelki iz ovčjega in kozjega mleka so v redu, če so "čisti".

      Nekateri močni alergiki pa reagirajo tudi na kozje in ovčje mleko, lahko pa se stanje po nekaj mesecih izboljša, ko saniramo črevesje.

      Največji problem v mleko so lahko mikobakterije, o katerih lepo piše zdravilka Karin Rižner (http://www.freeweb.siol.net/czb/mleko.html). Sama imam ta problem, zato je mleko zame problematično.

      O vaših dilemah glede kazeina in laktoze vam ne morem povedati ničesar, ker sem mnenja, da vsak odreagira drugače. Mleka tako ne potrebujemo, skoraj dve milijardi ljudi živi brez njega ...

      LP
      Helena

      Izbriši
  5. kakšne so bio kozice iz Hoferja: v konzervi ali zmrznjene

    L.p. Jože

    OdgovoriIzbriši
  6. Pozdravljeni!

    Kot alergika na skoraj vsa živila me zanima ali je potemtakem odločitev za bioresonanco sploh smiselna? Je veliko takšnih primerov, kjer se alergij ne da odpraviti ali pa se odpravi vsaj kakšno alergijo? Kakšna je bila vaša izkušnja?
    Moj jedilnik bi močno popestrilo že samo nekaj živil več.

    Lp, Nenevnka

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bioresonanca ima veliko repdnosti: da je testiranje in terapija zelo individualna, da si pozdravimo tudi druge ogane, da preprečimo nastanek novih alergij. Zato bioresonanco zelo priporočam, kako uspešna bo, pa je odvisno od terapevta (njegovega celostnega pristopa in znanja) in pacientovih težav (kako kompleksne so).

      LP
      Helena

      Izbriši