ponedeljek, 02. april 2012

Zakisanost - primer iz športne prakse

Na moj razpis, kjer sem iskala kandidata, ki bi si meril zakisanost in jo razkril v oddaji Preverjeno, se nihče ni prijavil. Bila sem kar malo razočarana, ampak tako pač je, Slovenija je majhna vas. V akcijo so šli na POP TV in našli Denisa Porčiča - raperja in boksarja, ki obvlada tudi druge borilne veščine.

Od športnika sem pričakovala, da si bo po navodilih pridno meril zakisanost - in si tudi je. Danes smo z ekipo iz POP TV posneli prvi del prispevka, jutri pa še en del. Materiala je, kot vedno, preveč, zato lahko samo upam, da sem povedala dovolj kratkih in udarnih stavkov.

Denis je dovolil, da njegov diagram merjenja urina objavim na blogu, vendar ga bom šele po oddaji, da bo bolj zanimivo. Sem vam že povedala, da bo o svojih izkušnjah z zakisanostjo govorila tudi Ruth Podgornik Reš?

Na zalogi imam druge diagrame, prav tako od mladega rekreativnega športnika, ki večkrat na teden hodi v fitnes in dviguje uteži. Je tudi veliko živalskih beljakovin, zato rezultati merjenja niso presenetljivi: je srednje močno zakisan.


Komentar diagrama - začetno stanje: 
Jutranje vrednosti bi lahko bile še malo nižje. Možno je, da športnikove ledvice ne morejo več izločiti vseh kislin, kar bi bilo za njegovo starost (okrog 30 let) zelo slabo. Nekaj dinamike v krivuljah je, vendar dosti premalo, kar kaže, da je v telesu zelo, zelo malo zalog mineralov. Seveda so vrednosti prenizke, niti enkrat ne pride pH urina nad 7 - vse minerale, ki jih oseba poje, telo porabi za nevtraliziranje kislin in uravnavanje pH krvi.

Športnik nam je po treh mesecih poslal diagram z novimi merjenji. Pred tem je prenehal jemati prehranska dopolnila, da ne bi vplivala na pH urina.


Komentar diagrama - po treh mesecih razkisanja:
Napredek je viden in sicer zgodaj dopoldne, kjer vrednosti pH urina že skočijo čez 7. Če bo športnik nadaljeval z razkisanjem, se bodo počasi dvignile tudi druge vrednosti v opoldanskem in popoldanskem času. Zelo verjetno mora povečati dozo bazičnega praška (namesto dveh meric, tri), še bolj zmanjšati količino živalskih beljakovin in začeti z bazičnimi kopelmi.

Bazične kopeli športnikom zelo pomagajo pri razkisanju, vendar morajo trajati najmanj 90 minut. Najučinkovitejše so bazične kopeli takoj po intenzivni športni vadbi.

Vsa ta navodila veljajo tudi za ne-športnike. Športno aktivni se zakisajo predvsem s telesno vadbo, ostali pa s hrano, vendar so ukrepi za razkisanje podobni. V telesu 40-letnika naj bi bilo uskladiščenih kislih presnovkov  za polovico njegove telesne teže - neverjetno, kaj vse telo zdrži.