Prenova naše spletne trgovine
Avita je trajala zelo dolgo - vsaj po merilih 21. stoletja. Krivda je na naši strani, priznam. Nič mi ni žal, da je prenova potekala počasi. Tako smo se izognili številnim napakam. Pomembno pa je predvsem to, da mi je prenovljena Avita še vedno zelo všeč in je ne bi popravljala. No, mogoče čez 5 let ...
Če se izdelave spletne trgovine še niste lotili, potem verjetno ne veste, kako zahteven je takšen projekt. Zato sem malo pobrskala po računalniku in poiskala nekatere vmesne faze nastanka spletne trgovine Avita. Izdelavo smo zaupali podjetju
Optiweb iz Škofje Loke.
Valerija, vodja projekta, je svoje delo opravila vrhunsko in z veliko mero humorja.
Prenova pa je potekala takole:
1. Kakšno stran potrebujemo?
Po uvodnem sestanku so mi Optiwebovci poslali vprašalnik. V njem so vprašanja, na katera mora znati odgovoriti vsak podjetnik, drugače je z njegovim poslom (= njim) nekaj narobe. S pomočjo vprašalnika smo dobili odgovore, kakšno spletno stran si želimo, kaj je cilj.
2. Osnutek razporeditve
Po podpisani pogodbi se je delo nadaljevalo - pripravila sem grobo shemo, kaj bi v spletni trgovini radi imeli. Ker sme zelo praktičen človek, sem se naloge lotila zelo konkretno (glej spodaj). Najprej smo naredili napako in preveč podrobno razdelili podkategorije. Ker imamo malo več kot 130 izdelkov je takšno drobljenje nesmiselno.
3. Osnutek razporeditve
Valerija je pripravila podroben načrt strani in podstrani z wireframe. Sama sem prvič slišala o tem orodju za načrtovanje spletnih strani. Kot laiku mi je bilo zelo všeč, da sem si lahko postavitve zelo konkretno predstavljala, še preden smo začeli z oblikovanjem in programiranjem.
4. Kakšna naj bo vizualna podoba strani?
Vsi, ki ste že delali spletno stran, veste, da vas izdelovalci zelo hitro začnejo spraševati: Katera spletna stran vam je všeč? Grrr, kako sovražim to vprašanje! Zakaj?
- Ker mi je zelo malo spletnih strani res všeč.
- Ker ni rečeno, da če bo stran všeč MENI, bo všeč tudi STRANKAM.
Vseeno sem se zavedala, da oblikovalec potrebuje namige, kako naj stran zgleda, zato sem pregledala najmanj 100 spletnih strani. Rezultat: nobena mi ni bila všeč.
Pomagala sem si s feng shuijem in določila elemente. Nova Avita naj bo narejena v lesu (zdravje, svetovanje) in zemlji (skrb, nega, pomoč).
Ko sem že čisto obupala, sem končno našla stran, ki je vsaj približno prikazovala, kaj mi je všeč.
5. Prvi osnutek iz Optiweb - narejen po feng shui smernicah (elementa les in zemlja)
Bil mi je preveč yang: ostri robovi, čiste linije, močnejši barvni kontrasti.
6. Moji oblikovalski poskusi
Spodaj so moji predlogi za barve. Želela sem imeti senčenje in "tapete", mehkobo in varnost, hkrati pa pregledno in energijsko močno stran.
7. Končna podoba spletne trgovine Avita
8. Za konec
Olajšanje po zaključku takšnega projekta je zelo veliko. Vendar, če ste že delali spletno stran, potem veste, da se resno delo sedaj šele začne. Strani bodo zelo verjetno potrebovale mini popravke, predvsem pa dobro optimizacijo. To pa je že svoja znanost.
Za konec vas vabim, da obiščete novo Avito in mi sporočite svoje prve vtise. Hvala!