četrtek, 6. april 2017

Poskus z glutenom

Že več kot 15 let spremljam debate o glutenu. Ne samo v zvezi s celiakijo, ampak tudi z intoleranco in krvnimi skupinami.

Do pred kratkim sem mislila, da kar dobro prenašam gluten, manj pa večje količine ogljikovih hidratov. Bolj, kot sem opazovala svoje reakcije na živila z glutenom, bolj sem postajala prepričana, da mi gluten slabo dene.

In sem naredila poskus. Jesti brez glutena ni tako zelo preprosto. Ampak je šlo, "zdržala" sem 4 dni. Nato sem pojedla manjši kos kruha (z glutenom) in juho, ki je bila zgoščena z moko. Količina glutena ni bila velika, kar pa ni preprečilo mojemu telesu, da ne bi burno odreagiralo.

V črevesju se je marsikaj dogajalo, prebava je bila prehitra in nepravilna. Najbolj pa me je šokiralo, kako so reagirali možgani: naslednje jutro sem se zbudila s t. i. zamegljenimi možgani - slaba koncentracija, slab spomin, težko logično mišljenje, motnje vida ... Tudi sklepi so me boleli (po celem telesu) in manj sem bila gibčna.

Kaj sem se naučila iz tega samo-poskusa? Hja ... gluten mi škoduje! Nekje sem prebrala, da imajo današnja žita tudi do 100 x več glutena kot pražita. Ni čudno, da tako masovno razvijamo intoleranco na gluten.



Zadnjič je moja terapevtka za bioresonanco komentirala, da smo vsi, s krvno skupino A, slej ko prej obsojeni na prehrano brez glutena. Še bolje je, če ne jemo nobenih žitaric in stročnic, tudi riža ne. Ker A-jevci ne smemo jesti veliko mesa in mlečnih izdelkov, si lahko mislite, kaj ostane: zelenjava. Od OH še najbolje prenašam krompir, ampak tudi tukaj ne smem pretiravati.

Da je drugače samo vprašanje časa, kdaj se bo "gluten" usedel na ščitnico, da bo začela premalo delovati, je dodala terapevtka. Kaj naj dodam k tem modrim besedam? Izumljam nove recepte, danes sem jedla ajdovo kašo, zraven pa popečeno čebulo, tržaški radič in vložene posušene paradižnike. Bilo je odlično!

2 komentarja:

  1. Težko se je odvaditi jesti žitarice z glutenom, saj smo vsi vajeni to jesti vsak dan in skoraj pri vsakem obroku. Ko pa se tega navadiš, ne pogrešaš kruha z glutenskimi mokami. Danes ne zamenjam ajdovega kruha, ki ga spečem sama ali paleo kruha za pšeničnega kljub temu, da sem le-tega oboževala. Če ti gluten škodi, ga je najbolje črtati čimprej z jedilnika. Problem nastopi pri receptih, ki skoraj vsi vsebujejo pšenično moko. Potem pa malo narediš po svoje. Enkrat je boljše, drugič slabše. Ko tako ustvarjaš jedi brez glutena, postaneš pravi mojster kuhanja in peke. Nekatere pšenične recepte sem priredila za peko brez glutena. Drugega mi ni preostalo, saj že vrsto let moram upoštevati dieto brez pšenice in kasneje brez glutena.

    OdgovoriIzbriši
  2. Sem na dieti: brez glutena, brez pšenice, brez kvasa. Pečem odličen kruh, vedno uspe. Recept: 500 g moke, 1 pecilni prašek iz vinskega kamna, 1 čajna žlička soli, 4 žlice olivnega olja, 2 žlici indijskega tropotec, 0,5 l vode. Lahko dodate tudi žličko sladkorja in razna semena.
    Vse skupaj se zmeša, da v model, kjer naj počiva 2-3 ure, potem pa v pečico.

    Uporabim različno moko, kar imam pri roki; posameznih mok tudi ne tehtam, vse je po občutku. Glavno je, da je na koncu 500 g: ajdova, koruzna, cicerikina, prosena, rizeva ipd. Dodam tudi malo tapioke.

    OdgovoriIzbriši