sreda, 22. marec 2017

Indijski eksperimenti s karijem in lososom

"Zakaj pa v zadnjem času tako pogosto kuhaš po indijsko?" me je vprašal, ko sem mu povedala, da bova v nedeljo jedla indijski kari z lososom. "A prepogosto kuham indijsko?" sem se začudila. "Ne, samo sprašujem, ali je kakšen poseben vzrok. Drugače so jedi, ki jih skuhaš, dobre."

Res ne vem, zakaj v zadnjem času večkrat uporabim indijske začimbe. Mogoče zato, ker se izogibam glutenu in mesu, ter si z (meni) manj znanimi začimbami popestrim jedilnik. Poleg tega, da so indijske začimbe zdrave - razen, če niso zastrupljene s težkimi kovinami in pesticidi. Zato svoje začimbe kupujem izključno v eko trgovinah.

V soboto sem se podala na lov za črnimi sezamovimi, koriandrovimi in koromačevimi semeni. Za recept, ki sem si ga izbrala v moji novi knjigi o kariju, sem potrebovala cel kup začimb, ki jih nikoli ne bi kombinirala z lososom (ali drugo ribo). Rezultat je bil zelo okusen, predvsem pa je priprava jedi zelo preprosta. Avtorica knjige ta recept rada uporabi, ko ima goste, saj se lahko omaka pripravi prej. Ko pridejo gostje, prelije losos z omako in ga počasi kuha 8 minut.


To je bil moj cilj: losos po indijsko (recept je iz knjige Madhur Jaffrey's Ultimate Curry Bible, avtorice Madhur Jaffrey's)


V kuhinji mi je družbo delala orhideja 


Omaka s popraženimi začimbami in paradižnikom. Ker ne maram karijevih listov, sem dodala peteršilj.


Tudi losos je potrebno marinirati z začimbami (predvsem kurkumo in kajenskim poprom); stati mora 1 - 6 ur. 


Losos je že v omaki in se previdno kuha. Narezati ga je treba na 4 x 6 cm velike kose, da ne razpade.


Moj končni izdelek, ki sem ga postregla z basmati rižem. Ne morem opisati, kako sočen in mehek je bil losos. Najbolj všeč mi je bila kombinacija koromačevih semen in lososa. Nikoli si ne bi mislila, da se ujemata.

Veste, kaj je najboljše? To, da me čaka še več kot 200 karijevih receptov iz celega sveta, da jih preizkusim. Ko so se Indijci selili po svetu, so s sabo prinesli začimbe. Jedi so prilagodili zelenjavi in mesu, ki so ga našli v svoji novi domovini. Nastali so zelo zanimivi recepti.

V knjigi tudi piše, katero karijevo jed je najraje jedel Nelson Mandela. Ne, nič ne povem ... :)

2 komentarja:

  1. Njami. Sama ne najdem nobene prave volje, pa obožujem indijsko kuhinjo. Zadnje čase si popestrimo jedil ik z Alnaturinimi curry omakami.
    Ste me spodbudili. Hvala.
    Pa dober tek.

    OdgovoriIzbriši
  2. Njami. Sama ne najdem nobene prave volje, pa obožujem indijsko kuhinjo. Zadnje čase si popestrimo jedil ik z Alnaturinimi curry omakami.
    Ste me spodbudili. Hvala.
    Pa dober tek.

    OdgovoriIzbriši