sreda, 1. junij 2016

Murgle: sezonske rožice se predstavijo

Končno mi je uspelo fotografirati letošnje sezonske zasaditve v Murglah! Saj sem jih tudi posadila pozno (po 20. maju). Danes, ko sem se odločila za foto-seanso, je izza oblakov posijalo premočno sonce in morala sem se vrniti za računalnik. Čez 10 minut je že deževalo ... Bila sem trmasta in naredila nekaj posnetkov kar v dežju.

Ko sem se sprehajala po vrtu, se mi je zazdelo, da sem posadila zelo malo rožic. Saj veste, kakšna je cifra v mojem blogerskem profilu: 200. Pa sem jih šla preštet in naštela "samo" 115 sadik. No, saj je v redu, sem zadovoljna z "minimalizmom" ... (haha).


To korito mi je delalo največ težav, saj bo šlo "služit" drugam. Zahteve so bile: rožice ne smejo preveč smetiti, prenesti morajo južno sonce do pol treh in pasati k marelični fasadi. Vse zahteve sem izpolnila!


Isti motivi enkrat v soncu ...


... drugič v dežju. Takšna je narava!


Ti trije lonci so najbolj izpostavljeni pogledom, zato jih vsako leto najbolj skrbno načrtujem. Zaenkrat jim družbo dela heuhera, ki se bo pa morala umakniti, ko se bodo rožice razrasle. 


To so pa kombinacije iz "ostankarjev" - sadik, ki ostanejo ali pa sem jih preveč kupila. Ampak so mi vsako leto najljubše, ker so tako preproste in nenavadne. 


Še ena ostankarica ... Uboga heuhera, že sedaj jo želi detelja zadušiti.


Kombinacija, ki malo izstopa iz konteksta ostalih, ampak vedno posadim kakšen lonec, ki je samosvoj. 


Tudi na te kombinacije sem ponosna, se mi zdijo barvno zelo zanimive. Očitno pa tudi polžem ... (beri naprej)


Dva identična lonca pri mizi. Letos sem se želela izogniti travam, ampak ni šlo. Penissetum nas bo razveseljeval do pozne jeseni.


Pri lantanah (oranžni cvet) nikoli ne veš, kako se bo obnesla. V vrtnarijah največkrat sploh ne znajo povedati, kako bo rasla (poznamo pokončne oziroma grmaste in viseče). Le kakšna bo tale?


Sadike rumene kolerabe se bodo v lončku malo okrepile, preden jih bom posadila na vrt. Očitno teknejo tudi polžem, saj so se jih že prvo noč lotili. Modri peleti so namenjeni samo njim ...



Bidens je zaenkrat pri tleh. Ko bo malo zrasel v dolžino, ga bom obesila.


Za mrežo se skriva kosje gnezdo. Ne vem, koliko jajc imamo, bo treba počakati še vsaj dva tedna, da bomo lahko prešteli drobne ptičje glavice, ki bodo kukale iz gnezda. Kosovka se ni čisto nič razburjala, ko je dobila oviro pred gnezdo. 




Ko so se polži naveličali kolerabe, so se lotili koprive. Grrr ... 


Druga vodilna rastlina v loncu je abutilon. Malo me je skrbelo, ker je slabo prenesel mraz, sedaj pa lepo poganja in cvete.


Prva vodilna rastlina v večjih loncih je drobnocvetna kasija. Zelo se bo razrasla in obilno rumeno cvetela. 


V kombinaciji je tudi angelonija. Imenujejo jo vrtna orhideja - upravičeno!


... in bidens. Prav všeč so mi tile veliki, rumeni cvetovi. 


Sveže oprani sladki krompir - zelo uporabna strukturna rastlina


Letos je grmičevje zelo bujno, malo zaradi vremena, malo zaradi tega, ker ga nisem razredčila.


Sočna, zelena podoba vrta. Da ne bi kdo nergal zaradi previsoke trave! To spada k sezonskim rožicam: če so le-te še majhne, mora biti trava višja. Ne poznate tega pravila?


Bela vodenka je ena najbolj elegantnih rožic, vendar zahteva redno čiščenje in dober občutek za zalivanje.

13 komentarjev:

  1. C. Monet bi dejal: "Moj vrt je moja največja mojstrovina."
    Nisem prepričana, če je vrt vaša največja, a vendar... mojstrovina pa je.
    Čarobno.




    OdgovoriIzbriši
  2. To pa je cvetoče razkošje! Abutiloni so lepi.Po mojih izkušnjah in zasaditvah, ki mi jih je naredila Ruth, je viseča samo rumena lantana.

    No, naša koka že tretjič "zaseda", tudi tokrat so 4 jajca. Imamo ogledalo na stropu, da lahko nemoteno opazujemo dogajajnje v gnezdu in ne vznemirjamo uboge perjadi :)
    sicer je pa kos tisti s slabšimi živci, za vsako figo je kraval :)

    lp Hel1

    OdgovoriIzbriši
  3. Vaaaau! Divje! In zeeeeelo lepo!
    Lep vikend, Vanja

    OdgovoriIzbriši
  4. Kar lepe rožce. Želim jim veliko sonca.

    OdgovoriIzbriši
  5. Hvala vsem za komentarje. Rožice so že podvojile svojo velikost in prav lepo jih je gledati. Mislim, da sem bila pri kombiniranju kar uspešna.
    Res je, rumena lantana je edina viseča, sem se tudi sama spomnila.
    Lahko se pohvalim: imamo prvega kosjega mladička.

    OdgovoriIzbriši
  6. Ej, mladiček :) Čestitke!

    Ima pa zato rdeče oranžna lantana dosti bolj zanimive cvetove. Meni so lepši, toliko vseh mogočih odtenkov...

    Hel1

    OdgovoriIzbriši
  7. hVALA ZA LEPO PREDSTAVITEV,POHVALE ZA ČUDOVITO ZASADITEV IN ČESTITKE ZA KOSJEGA MLADIČKA:)

    OdgovoriIzbriši
  8. Helena, z užitkom sem pogledala vaše zasaditve. Verjamem, da ste sama enako uživala pri ustvarjanju vseh krasnih kombinacij. Všeč mi je, zelo, da so take netipične slovenske. V letih mojega vrtnarjenja uspešno vrtnarila z vsemi, ki ste nam jih predstavila, razen vodenke so pa tako občutljive, da jih zadnja leta občudujem kar lepo na sosedovih okenskih policah. Imate pa v Murglah skorajšnji botanični vrt, tako da se potrudim in do dopustov pridem k vam v vašo trgovino, in opravim še ogled v živo. Bravo tudi za kosji zarod.

    OdgovoriIzbriši
  9. Aktualna novica: imamo že najmanj dva mladička!
    Seveda so kombinacije netipično slovenske. S tem nas je okužila Ruth. Vodenke so kar občutljive, zato jih imam pod napuščem.
    Lidija (in vsi ostali): vabljeni na ogled rožic. Tudi, če mene ne bo v pisarni, vam bosta sodelavki pokazali pot na vrt.

    OdgovoriIzbriši
  10. Čudovite so, je pa res, da so junija najlepše.
    Seveda pričakujemo, vsaj 1x mesečno, slikovno poročilo!
    Hec mora bit :))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zdaj sem pa užaljena - samo enkrat mesečno naj prikazujem moje super zasaditve? Nič ne bo, svoj (vrtnarski) ego moram pridno negovati ... hehe.

      Izbriši
  11. Imamo 3 mlade kose, eden je včerajšnji, dva sta današnja, četrtega pa še čakamo. Kokurenca vašim :)

    Lp Hel1

    OdgovoriIzbriši