ponedeljek, 15. junij 2015

Krčne žile - operacija s celostnim pristopom

V petek sem bila na operaciji. Nisem še čisto prepričana, ali lahko govorim o tem. Ni bilo tako "prijetno", kot sem si mislila.  Pa nič ne krivim kirurga, saj ni mogel vedeti, da lokalna anestezija ne bo prijela in da bo moral vene iskati tako globoko po stegnu.

Kaj se je dogajalo? Bila sem na operaciji krčnih žil. Pa ne na teh standardnih, ki jih ponujajo pri nas, ampak v Trstu pri dr. Zimmermannu, ki, vsaj po mojem mnenju, edini izvaja celosten pristop k problematiki krčnih žil.

Namreč, do krčnih žil (in ostalih spremljevalnih pojavov) pride zaradi razširitve ven. Vene so tiste žile, ki kri spravijo po nogi navzgor, do srca. Predvsem zaradi dednih nagnjen, pa tudi prevelike telesne teže, stoječega dela in napačne prehrane, se vene razširijo. Zaklopke v njih, ki preprečujejo, da bi se kri zlivala po veni navzdol, se tudi razširijo in ne morejo več opravljati svojega dela. Tako se kri zbira okrog gležnjev in v mečih, kasneje pa tudi višje, in pojavijo se otekline, težke noge, bolečine.

Logično je, vsaj zame, da metode, ki samo uničijo krčne žile, niso dolgoročno uspešne. Danes jih uničijo predvsem z laserjem, pa tudi operacijsko jih še vedno odstranjujejo. Ampak, problema razširjenih zaklopk, ne reši nobena. Dr. Zimmermann se zadeve loti drugače: razširjene vene s posebno nitko poveže in skrči na pravo velikost, da lahko zaklopke normalno delujejo. Preprosta, ampak odlična, predvsem pa trajna rešitev.

Ves potek se dogaja pod lokalno anestezijo, kar me je že od vsega začetka najbolj motilo. Imam namreč zelo nizek prag bolečine in čisto nič meni mikalo, da bi poslušala žvenketanje inštrumentov. Na moje namige, če ima v svoji zalogi tudi kaj bolj konkretnega za omamljanje, dr. Zimmermann ni reagiral. No, na koncu, ko sem mu s stisnjenimi zobmi jasno in glasno povedala, da pridem na operacijo druge noge samo pod pogojem, da mi na glavo povezne gazo z ustreznim omamljajočim sredstvom, je že razumel.

Izpolnila so se moja predvidevanja, da bom potrebovala kar visoke doze lokalne anestezije. Dobila sem trikratno dozo! Pa še vedno ni šlo brez bolečin. Da ne bom izpadla kot največja šleva, si predstavljajte, da vam nekdo v stegno zareže 3 centimetre dolgo rano, potem pa še najmanj 2 centimetra globoko išče veno. Ker je ne najde na 2 cm, mora na 3 ... Vidite, če ne bi bila pri zavesti, tega ne bi vedela in vam ne bi mogla poročati o peklenskih mukah, ki sem jih doživljala. Vsaj, dokler trojna doza lokalne anestezije ni vsaj malo prijela.

Tri dni po operaciji sem neznansko tečna, saj ne morem ničesar delati. Noga me pošteno boli, ker se sedem ran z devetimi šivi še celi. Poleg tega se mora v telesu vzpostaviti nov krvni sistem. V desni, problematični nogi, je sedaj manj zastajajoče krvi, zato je morala oditi v levo nogo. Dr. Zimmermann me je opozoril, da bom lahko imela več težav z levo nogo - s tistimi majhnimi krčnimi žilami, ki do sedaj niso delale težav. Ja, tako je, čisto sranje! ko enkrat začneš šariti po starem "avtomobilu", ni več konca.

Ah, skoraj bi pozabila na štorijo o protibolečinskih tabletah. Že v Trstu sem jih šla iskat in takoj na poti domov vzela eno. Naslednji dan še dve. Na sploh je bil drugi dan zelo, zelo čuden. Imela sem težave s krvnim tlakom, vrtelo se mi je, kot bi bila pijana; ponoči sem se morala dvakrat preobleči, ker sem se tako potila. Tudi apetita nisem imela, cela na bruhanje mi je šlo. Šele v nedeljo sem vse skupaj povezala s stranskimi učinki lokalne anestezije in protibolečinskih tablet: Razstrupljala sem vse te strupene substance. Tako je, če prejmeš dozo, ki bi zadostovala konju ...

Danes tablet nisem vzela, zato nisem preveč dobro razpoložena. Ampak, strupov je bilo zaenkrat dovolj! Na rane si mažem Rizol s klinčki, da se bodo čim lepše zacelile. No, saj se lepo celijo, razen včeraj, ko sem malo pretiravala, je iz ene pritekla kri ...

Še slikovni dokazi:


Tole so najmanjše ranice - seveda na blogu ne bom kazala tistih največjih, da kdo ne pade v nezavest!


Tako pa je bila videti miza po prvi odstranitvi obližev in povojev. Mislim, da sem bila v enem od prejšnjih življenj zelo uspešna zdravilka, ah kaj, kirurginja ...

24 komentarjev:

  1. Gospa Helena čimprejšnje okrevanje želim,dobro sem prebrala članek kajti tudi mene (ne vem kdaj)čaka nekaj takega na desni nogi.

    OdgovoriIzbriši
  2. Gospa Helena čimprejšnje okrevanje želim,dobro sem prebrala članek kajti tudi mene (ne vem kdaj)čaka nekaj takega na desni nogi.

    OdgovoriIzbriši
  3. Draga Helena,

    naj bolečine čimprej minejo. Vse dobro vam želim.

    Lep pozdrav,
    Andreja

    OdgovoriIzbriši
  4. Helena, želim uspešno okrevanje. Za hitrejše celjenje kože (brez brazgotin) pa priporočam šentjanževo mazilo ali olje. Res deluje...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Lidija, hvala za nasvet, ampak razmišljam, ali je dobro, da se mi koža hitro celi, ker bo potem pri odstranjevanju šivov preveč bolelo, če bo koža že preveč "zlepljena" ... haha ...

      Izbriši
  5. Helena, tudi jaz stiskam pesti, da bo čim prej bolje! Pa da boste lahko mislili na kaj lepega in prebrali kakšno knjigo, s katero že dolgo odlašate!
    A so desne noge na udaru? Uh, tudi jaz čakam... Menda ni bilo za lasersko, kot se je prvotno zdelo, ampak za operacijo. Sedaj pa tuhtam, kdaj bi bilo najbolje...Pa mi je kar malce zmanjkalo poguma :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Drage moje, hvala za vaše vzpodbudne besede in želje. Vidim, da ima veliko ljudi težave s krčnimi žilami in to je bil eden izmed razlogov, da sem napisala ta prispevek. Pogum? Ker se je stanje v zadnjih 6 mesecih zelo poslabšalo, sem vedela, da odlašanje nič ne bo prineslo. Pri krčnih žilah je treba čim prej ukrepati, same ne bodo zginile!

    OdgovoriIzbriši
  7. Helena, hvala! meni se vleče od nosečnosti dalje in ... ne, samo po sebi se ne izboljša :). Sem malce raziskala o dr. Zimmermannu. Sem našla kontakt v Portorožu. Gre za isto osebo?
    Bodite kar se da dobro!

    OdgovoriIzbriši
  8. Tudi jaz sem bila pri istem zdravniku in čeprav imam visok prag bolečine, je tudi mene kar peklensko bolelo. Ravno tako mi je bilo potem slabo in imela sem težave s pritiskom. Zdaj je že mesec dni po operaciji, okrevanje je bilo kar hitro, veliko hitrejše kot po klasični operaciji, ne čutim pa kakšnega izboljšanja. Noga me še vedno boli, zelo težko dalj časa stojim, noga mi dreveni in pri gležnjih oteka. Upa, da se stanje čim prej izboljša, drugače ne vem, če se bom odločila za poseg še na levi nogi... Lp Tjaša

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Uf, uf, slabe novice, Tjaša! Tudi sama čakam (in upam), da se bo stanje izboljšalo. To, kar vi opisujete, pa bi lahko bilo povezano tudi z limfnim sistemom, ne samo z venami. Meni je že sedaj jasno, da bo treba, kljub operaciji, zelo paziti na limfo in zakisanost. Če pojem živilo na katero sem alergična, se pri meni limfni sistem takoj blokira in sem še dva dni otečena (tudi noge). Bazični minerali pa zelo pomagajo pri pekočem občutku v žilah, ko se začne tvoriti kislina - tega še nisem raziskala, ampak tudi dr. Zimmermann je govoril o kislini v venah.

      Izbriši
  9. Spoštovana gospa Helena,
    tudi sama se pripravljam na operacijo krčnih žil. Imate morda kakšno informacijo, če bodo po tej metodi v bližnji prihodnosti pričeli operirati tudi v Sloveniji? Koliko sicer stane taka operacija v Trstu?
    Hvala in lepo pozdravljeni,
    Marija

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Marija, za vse informacije se obrnite na dr. Zimmermanna. ZZZS pa vam povrne stroške za operacijo v Trstu.

      Izbriši
  10. Jaz pa moram pohvalit dr.Zinnermanna.zadovoljna z operacijo, okrevala sem lepo in niti ni toliko bolelo.
    Noge niso vec tezke niti natecene.
    Imela sem skoraj nadtop tromboze.noge sem inela vse krvavih flekov.1.3l kisle, temne krvi v sp.delu noge.zdaj lahko vse pocnem brez skrbi.lp

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. To pa zven super! Kako dolgo te pa okrevali? Se žile še vidijo? Ste meli samo eno žilo na nogi ali več le-teh? Je bilo to samo v podnjem delu noge ali tudi zgornjem?
      Se opravičujem za toliko vprašanj, a bi vam bila res hvaležna za odgovor. Lp

      Izbriši
  11. Pozdravljeni. Tudi sama razmišljam o operaciji, v zadnjem letu se mi je stanje za 200% poslabšalo in moram res počasi ukrepati pa še vedno malo raziskujem (in odlašam). Zdaj pa je minilo že nekaj časa od vaše operacije in me je zanimalo kakšno je zdaj stanje, se vam zdi, da je pomagalo?

    OdgovoriIzbriši
  12. Pozdravljeni gospa Helena.

    Želel sem tudi sam deliti z vami svojo izkušnjo. Ravno tako sem bil na operaciji pri dr. Zimmermanu. Obe nogi naenkrat mi je operiral, skupno kar 33 ran, pa sem star šele 25 let. Zanima me kako je sedaj z vami? Je počutje boljše? Ste na splošno zadovoljni? Jaz sem do njega prišel preko znank, ki so bile na operaciji pred 15-imi ali celo 20-imi leti pa je še do sedaj vse v redu, kar mislim da ni nikjer drugje v Sloveniji mogoče.

    Ali ste videli posnetek, ki je zanj prišel v javnost včeraj?

    Lepo vas pozdravljam, Matej

    OdgovoriIzbriši
  13. Pozdravljeni
    Jaz sem bil pri njemu v Trstu 2x 2015 operacija je bila brez bolečin 19 zarezov na eni nogi sem imel kar hudo krčno žilo.
    Dobil sem jo pri 22 letih,štirinajst let sem živel s tem katastrofa in to samo zato,ker nisem našel prijaznejšega posega za to zadevo.
    Bil sem že v bonišnici na sklerozaciji in ni nič pomagalo,bil sem že pripravljen za na operacijo stripping,pa je mi je kirurg,(predstojnik kirurgov za žilne opercije)ki je namreč poznal mojega očeta reko,da je škoda da jo da ven,da naj raje počakam,ja dolgo sem čakal ampak dočakal,Dr Zimmerman mi je celo nogo zrihto še tiste tanjše krčne žile,ki so se vile ob debelejši mi je popravil.Vedel sem da,če mi naredijo stripping bodo funkcijo glavne žile prevzele manjše žile in bom lahko reden gost na sklerozacijah,strippingih...imam pa izredno tanko kožo tako,da se mi poznajo še rdečine na rani,če kdo ve kako se naj tega znebim naj prosim javi.Mislim pa da je to kar so zdaj v javnost spravli o njem en lov na čarovnice.Zimmerman je edini,ki ne uniči žilo.Mislim da te postopka ne opravljajo nikjer v v svetu razen mogoče Nemčija in pa v Trstu.

    OdgovoriIzbriši
  14. Dr. Zimmerman je zakon. Sem stara in sladkorna bolnica in mi v Izolski bolnici niso znali pomagati. Dobro, da sem dobila dr. Zimermana in ta je vse lepo uredil, da sem kakor nova.

    Kaica Bago

    OdgovoriIzbriši
  15. Helena, sama sem bila pred 6 leti na operaciji žil pri dr.Šikovcu na Otočcu. Lasersko, samo lokalno, skoraj nič bolelo, po operaciji sem šla na noge in odkorakala domov. Noge sem si samo povezovala z nogavico nekje 14 dni. Res priporočam, ker je brez bolečin in učinkovito.
    i

    OdgovoriIzbriši
  16. Previdno pri tem "zdravniku", je Eugenija Carl lani julija razkrila njegovo početje.

    OdgovoriIzbriši