četrtek, 24. april 2014

Gnezdo brez ptičkov

Tako je, mladi kosi so zapustili gnezdo. Ampak, kot sem ugotovila, niso prišli daleč, samo do moje vrtne ute. Odprla sem vrata, da bi se uta malo prezračila in posušila. Kot že pred dvema letoma, sta jo pametna ata in mama kos izkoristila za vmesni dom med gnezdom in odraslostjo. Hej, zakaj bi se mladički stiskali v majhnem gnezdu, če imajo na razpolago celo Helenino vrtno uto. Ah, tistih sto kakcev, ki jih pustimo v spomin, pa bo že očistila ...

Še pred dvema dnevoma sem jih fotografirala v gnezdu. Mladički so bili že tako veliki, da sem končno ugotovila, koliko jih je: trije. Seveda so bili zaradi obilice hrane (črvi pomešani z rozinami, mljask, mljask) zelo dobro rejeni. Ampak, še vedno premajhni za samostojno letanje in obrambo pred sovražniki.


Na sliki je največji od mladičkov. Prepričana sem, da se je zvalil prvi, saj je bil vedno najbolj pogumen in radoveden. Kam ga je to pripeljalo, si preberite v nadaljevanju zapisa.

En dan potem, ko sem ugotovila, da ata kos rozin ne nosi več v gnezdo, ampak nekam v grmovje, sem jih torej odkrila v vrtni lopi. Zdaj so tam že tretji dan! Ko se potuhnejo na zastirki, jih skoraj ni za opaziti. Ta največjega mladička sem našla celo v šmarnicah. Malo sva se gledala, potem pa sem se previdno odstranila.

Včeraj se je zgodila nesreča, ki bi se lahko za "prvorojenca" zelo neprijetno končala. Na srečo sem sedela na terasi, tako da sem pravočasno opazila, kako je padel v globok okrasni lonec z nekaj vode. Ker je okrasni lonec emajliran, se ni mogel sam spraviti iz njega. Moj pomočnik, ki ima izkušnje z reševanjem živali, se je odlično izkazal in malega kosa uspešno spravil iz lonca. Takoj je stekel v lopo k mami, ki pa ga je pošteno nahrulila in celo dvakrat kaznovala s kljunčkom. Drama, vam rečem!

Pravkar sem z ograje podila vrano, ki očitno dobro ve, kje bi lahko dobila beljakovinski priboljšek za svoje mladiče.

Ne vem, kako dolgo bom imela podnajemnike. Sem pa izredno ponosna na oba starša, ker sta tako pametna. Še bolj pa me zanima, ali bomo čez nekaj tednov znova imeli mladičke. Bom poročala.

3 komentarji:

  1. Resnično lep zapis,pa tako hitro rastejo kosji mladički:)

    OdgovoriIzbriši
  2. Ja, zapuščanje gnezda je poglavje zase. Najprej sledijo "letalske" vaje po balkonu, (rože sodijo med pristajalne steze) nato pa dalje. Prvemu se hudo mudi v širni svet, zadnji, je še dan, dva mlajši, kar se pri letenju hudo pozna. In potem je kriza. Ata in mama "vklopita alarm" in letata sem ter tja kot zmešana. Ubogi revež, ta zadnji, je lani polovico dneva preždel na brezi, preden je zbral dovolj poguma in odfrčal k svoji družini, ki je že zjutraj zapustila gnezdo... Jih kar pogrešam...

    Me zares zanima, če boste imeli še drugo "rundo"...bilo bi lepo...

    lp

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Druga runda bo vsak čas prikukala iz jajc. Malo počasneje rasejo, ker je mraz. Ata kos sedi na bližnji smreki in že nekaj dni razglaša, da bodo najmanj trojčki - ali nekaj podobnega ...

      LP
      Helena

      Izbriši