sreda, 9. oktober 2013

Kdaj stradati in kdaj jesti

Včeraj sem imela zelo velik apetit. Ker me že tri dni zelo boli grlo, pa tudi PMS se napoveduje, sem si privoščila različne kulinarične dobrote. Pozitivno - med njimi ni bilo sladkarij, pač pa štiri vrste radiča. Negativno - pojedla sem preveč kalorij in soli. Očitno pri meni mehanizem, ko bi naj med boleznijo izgubili apetit, ne deluje, oziroma je prevladal PMS.

Danes zjutraj sem se še vedno zbudila z bolečim grlom (zato tudi ne bo današnjega predavanja v Kalčku, ker skoraj nimam glasu) in brez apetita. Naj vseeno pojem zajtrk, sem se začela spraševati. Odgovor bi lahko bil pritrdilen, ker ne spadam v čisti progesteronski hormonski tip. Tile morajo jesti neenakomerno, če želijo ohraniti vitko linijo.

Estrogenski tipi, kamor spadam tudi sama, morajo jesti enakomerno, trikrat na dan. Dobro prenašamo ogljikove hidrate, vendar ne tiste z veliko glutena, sem ugotovila.

Za estrogenske tipe je značilno: ozek pas, široki boki, močne noge, okrogla zadnjica, lepi in močni lasje, nižja (kompaktna) telesna višina. Zredijo se predvsem okrog bokov in v noge.Največ jih najdemo v južni Evropi. Predniki so bili kmetje, ki so trdo fizično delal in imeli lahko dostopnost do ogljikovih hidratov.

Progesteronski tipi bi naj jedli zelo neenakomerno, tako količinsko, kot časovno. Torej, enkrat pojejte veliko, drugič stradajte 12 ur, svetujejo strokovnjaki za hormone in hujšanje.

Za progesteronske tipe je značilno: nežna konstitucija, malo oblin, majhne prsi, ozek pas, tanke noge, visoka telesna višina, depresivnost. Zredijo se predvsem v trebuh, ostali deli telesa ostanejo vitki. Največ jih najdemo v srednji Evropi. Predniki so bili nomadi, ki so prehodili velike razdalje, preden so dobili hrano.

Testosteronski tipi pa zmorejo oboje: lahko se najedo enkrat na dan in dobro funkcionirajo, ali pa potrebujejo redne obroke - vse to je odvisno od posameznikove presnove in od fizične aktivnosti.

Ta testosteronske tipe je značilno: ozki boki, majhna zadnjica, tanke noge, neizrazit pas, poudarjena ramena, srednja do velika prsa, veliko mišic. Zredijo se tako v trebuh, kot na zgornjem delu trupa. Največ jih najdemo v severni Evropi. Predniki so bili bojevniki, ki so potrebovali moč in vzdržljivost.

Ob 11. uri, ko tole pišem, sem še vedno brez zajtrka. Počasi se oglaša želodec in zahteva hrano. Med postno jutranjo fazo sem se spomnila še na nek zelo pomemben dejavnik: lahko smo tudi mešani hormonski tipi. Seveda! Pri meni prevladuje estrogenski, vendar sem vsaj 25% tudi progesteronski tip. Zato lahko skoraj brez težav preskakujem obroke.

Estrogenski tipi morajo zato paziti na redne obroke, ker drugače preveč pojedo. Ko jim enkrat pade krvni sladkor, jih pograbi volčja lakota in pojedo vse, kar je na dosegu roke. Zato je pametno imeti okrog sebe veliko zdravih prigrizkov, ki jih lahko hitro skombiniramo v zdrav obrok.

4 komentarji:

  1. Sem se našla...Hvala!
    Naj bo dan kljub bolečemu grlu prijeten in zanimiv!

    OdgovoriIzbriši
  2. @Sabina: odlično, poročajte o vaših izkušnjah s prehranjevanjem po hormonskih tipih.

    LP
    Helena

    OdgovoriIzbriši
  3. Vedno so mi odgovarjali redni obroki, če ne... me je bolela glava, sem sitna, nemirna...da bi preskakovala obroke je zame kot narobe dan:)
    Ko pa sem prebrala še tole, se ne obremenjujem več s tem, ker ''moram nujno redno jest''.
    Hvala za vse vaše zanimive prispevke!
    Od tu in tam...
    Pozdravček!

    OdgovoriIzbriši
  4. Meni se ni uspelo "popredalčkat" nikamor, tudi po krvnih skupinah ne. Sem se pa našla v načinu prehranjevanja, kot ga predlaga avtor hormonske diete v njeni predhodnici, inzulinski dieti: glikemični indeks, izogibanje sladkorju in glutenu, ločevanje pri dveh obrokih od treh in 5 urni presledki med obroki - Zmaga :)
    Lp, Saša

    OdgovoriIzbriši