nedelja, 10. februar 2013

Zelo kulturna Prešernu v čast

France Prešeren bi bil upravičeno zelo ponosen name! Dneve okrog obletnice njegove smrti sem zapolnila z obiski različnih prireditev. Da se še vam malo pohvalim:

V ponedeljek, 4.2. sem bila v kinu in si ogledala film Seanse. Vreden je ogleda, pa ne samo zaradi odlično predstavljene teme (hendikepirani in spolnost), ampak zaradi dobre Helen Hunt, ki je v filmu večkrat zelo gola. Tisti, ki ste se prepirali z mano: letos bo stara 50. let, postavo pa ima takšno, da ji lahko zavidajo 15 let mlajše ženske.

V torek sem bila na koncertu Komornega godalnega orkestra Slovenske filharmonije v Narodni galeriji. Prej smo poslušali še predavanje o glasbilih na cerkvenih poslikavah in kipih. Bila sem presenečena, da še obstajajo predavatelji, ki besedilo berejo in ne govorijo. Koncert je bil v redu, samo novi del Narodne galerije ni pravi ambient za koncerte.

V sredo sem bila v Slovenski filharmoniji in poslušala Trio di Parma, ki je eden najboljših italijanskih klavirskih triov. Na začetku so se malo lovili in niso bili čisto povezani, potem pa so se ujeli (z nami) in nam po skladbah Schuberta, Dvoraka in Brahmsa zaigrali še dva dodatka. Lep koncert!

V četrtek, 7.2. sem oklevala: naj grem na koncert Deolinda, ali na fotografsko predavanje. Ker sem bila že na dveh koncertih, sem se odločila za predavanje v knjižnici Vič. Izidor Gašperlin in Jure Kravanja sta govorila o Impresiji in ekspresiji v fotografiji. V predavalnici so razstavljene tudi njune fotografije, če koga zanima. Moj nivo fotografiranja je še vedno samo impresiven, kdaj pa kdaj dodam v fotografijo malo sebe. Sem pa izvedela, da lahko vsak naredi ekspresivno fotografijo, samo vztrajati je treba. Še je upanje zame!

Na Prešernov dan sem si v Kinodvor ogledala danski film Lov. Glavnega igralca Mads Mikkelsena smo lahko videli tudi v filmu Kraljevska afera in meni osebno je bil tam bolj všeč, kot v Lovu. Zanimivo je, kako se pedofilije lotevajo na Danskem - prepričana sem, da bi se v ne-protestantski deželi vse skupaj slabše končalo.

Včeraj, v soboto, sem bila v Trstu. Ker je bilo vreme mrzlo in oblačno, sem veliko časa preživela v muzeju Revoltella. To je bil bogat Tržačan, ki je svoje bogastvo zapustil občini. Imel je zelo dobre gospodarske in politične zveze, med drugim je sodeloval pri gradnji Sueškega prekopa.V njegovi hiši si lahko ogledamo originalno opremljene bivalne prostore, v sosednji zgradbi pa zbirko moderne umetnosti. Seveda sem se povzpela tudi na trdnjavo sv. Justa, se sprehodila ob morju, pojedla testenine in popila kapučino (po katerem sem se še dve uri tresla - le kaj dajo notri?).

Če zanemarim vožnjo do Trsta (ker bi lahko ostala v Ljubljani in si tam ogledala muzej), me je kulturni teden stal od 100 do 120 EUR (vstopnice, parkirnine, hrana). Prešeren, upam, da je bila v tvojih časih kultura bolj poceni!

2 komentarja:

  1. Moja kultura je bila bolj poceni. Ogledala sem si neko komedijo, ker v dvorani ni bilo ozvočenja, sem slišala samo 50%, pol se pa smej, če veš čemu ..publiki:) .Še dobro, da je bila "dobiš" karta:)
    Sem se pa razveselila, ko so na RTV Slo prikazali Bergmanov (meni med najljubšimi režiserji) Fany in Aleksander.
    lp

    OdgovoriIzbriši