sreda, 25. januar 2012

Papaja, menstruacija in estrogen

Danes bo na vrsti zelo osebna ženska tema, čisto v stilu imena tega bloga. Govorili bomo o moji menstruaciji.

Ta mesec sem jo dobila pet dni prej, kot bi morala. Kaj se je zgodilo, sem premišljevala. Nisem tip ženske, ki dobi menstruacijo na točno xy dni ob točno določeni uri, vendar je pet dni zamika tudi zame veliko.

Razmišljala sem o možnih vzrokih in ugotovila, da bi lahko začetek menstruacije pospešilo:

- hrepenenje po psu Fiju (če ne veste za kaj se gre, si preberite tukaj),
- preveč gospodinjskega dela,
- papaje.

Odločila sem se za papaje, ker so pri hormonskih tipih kot sem jaz, zanesljiv krivec za prehitro menstruacijo. Ta prispevek na blogu pišem zato, da se boste začeli zavedati, kako velik vpliv ima hrana na naš hormonski sistem. O tem bomo pisali v prihodnji številki brezplačne E-revije Avita (izide v začetku februarja). Če še niste prijavljeni E-revijo, pojdite na prvo stran spletne trgovine Avita in v polje, ki je v desnem kotu, vpišite vaš naslov.

Moč papaj sem prvič doživela na dopustu. Z možem sva dobila v uporabo hišico na karibskem otoku St. Nevis. Otok ni nič posebnega, imajo pa dobre kokose in papaje. Vsak dan sva pojedla eno veliko, sočno, aromatično papajo. Še sedaj se mi cedijo sline. Po nekaj dneh sem dobila menstruacijo, čeprav bi morala imeti ovulacijo.

Šele nekaj let kasneje, ko sem že več vedela o povezavi med hrano in hormoni, sem ugotovila, da papaje močno pospešujejo delovanje estrogena. Pri meni dvig estrogena "prinese" menstruacijo, pri drugih neplodnost ali policistične jajčnike. Nastanek estrogena pospešujejo tudi ogljikovi hidrati, kar je še en razlog, da pazimo na količino. Več pa v četrti številki E-revije Avita.

6 komentarjev:

  1. Z veseljem prebiram tale blog,še posebno teme kot je ta o hormonih.Imam namreč tudi sama težave na tem področju (hormonsko neravnovesje-ful preveč estrogena in premalo progesterona)in z zanimanjem preberem vse kar se nanaša na hormone.Se že veselim tudi nove številke E-revije Avita.

    OdgovoriIzbriši
  2. Upam, da niste podlegli trenutni slovenski histeriji za progesteronom. Zaradi meni ne preveč ljube knjige o hormonih, ki je prevedena v slovenščino, zdaj vse ženske mislijo, da je problem samo progesteron. Pa ni, ampak so pomembni tudi drugi hormoni.
    Sama sem imela presežek estrogenov in premalo testosterona, tudi progesteron je bil nizek, vendar so mi najbolj pomagali hormoni DHEA, ki so predstopnja vseh ostalih hormonov (poenostavljeno povedano).
    Ja, s članki za E-revijo pa se kar mučim ... Največji problem je, kako povedati razumljivo, kratko in zanimivo - kot vedno pri pisanju.

    LP
    Helena

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nisem podlegla progesteronski histeriji pač pa so tako pokazali testi,ki sem jih opravila v vaši ordinaciji.Tudi s kremo DHEA se že pridno mažem dobre tri mesece...Knjiga, ki ste jo omenila, je še na seznamu neprebranih. Še morda priporočate katero drugo v zvezi s hormoni? Rada bi se čim več podučila o teh zadevah.

      Izbriši
    2. Uf, dobro, samo da ste prej naredili test. O hormonih pa imam samo nemško literaturo, ki ji zaupamo. Ameriško je treba brati z rezervo.

      LP
      Helena

      Izbriši
  3. Tudi meni so vaši prispevki zelo všečni, nikoli pa se še nisem oglasila s kakim vprašanjem. Torej prebijam led - ali mi lahko poveste, če dnevno jemanje 5-10 g papajinih rezin Pharmos Natur (razkisavanje organizma, čiščenje črevesnih žepkov) prav tako lahko nezaželjeno vpliva na hormonsko neravnovesje?
    Najlepša hvala za odgovor in lep zimski konec tedna vam želim.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Če je papaj res samo 5 do 10 gramov, meni se to zdi ozredno malo, potem ne bi smelo biti težav. Nikoli pa se ne ve, lahko vam škoduje tudi tale mini doza. Morate papaje res jesti vsak dan? Kaj pa je s suhimi slivami?

      Veseli me, da ste se opogumili in napisali komentar.

      LP
      Helena

      Izbriši