sreda, 28. september 2011

Življenje: Golaž iz buč

Še nimate ideje za današnji jedilnik? Skuhajte golaž iz buč!

Idejo sem dobila v nedeljo v Bodoncih, kjer so imeli praznik buč. Pripravili so tudi tekmovanje v kuhanju bučnega golaža. Nisem jih vprašala za recept, ampak sem se ga včeraj kar sama lotila. Mislim, da mi je uspelo.

Recept:

Vzemite jedilno bučo (mokaste, kot je hokaido, niso primerne), jo olupite in nastrgajte na "rezance". Količina je odvisna od števila jedcev in ostalih sestavin (kakšno razmerje želite imeti). Nata olupite krompir in ga narežite na majhne kocke. Isto s korenjem. Jaz sem včeraj dodala tudi bučke (cukine), predvsem zaradi barvnega kontrasta.

Na olju popražite čebulo, proti koncu dodajte česen, krompir, korenje in bučke, in čisto na koncu rdečo mleto papriko, ki jo popražite 10 sekund in zalijete z vodo. Začimbe so zelo pomembne, zato ne varčujte z njimi: sol, sveže zmleta kumina, poper, lovorjev list, majaron, timijan, origano, veliko peteršilja.


Vse sestavine so relativno sladke, zato sem dodala posušene paradižnike (dobijo se v Mercatorjevih trgovinah v hladilniku), ki so rahlo kisli, pa še barvno poživijo golaž. Če vas že zebe, lahko namesto sladke paprike uporabite čili ali več popra.

Mesojedi naj si brbončice zadovoljijo s prekajenim dodatkom (npr. narežejo prekajeno vratino ali goveji pršut).

Golaž počasi kuhajte in če je le možno, da odstavite iz ognja, ko je zelenjava še hrustljava, potem pa ga pokritega pustite počivati najmanj 15 minut.

Dober tek!

4 komentarji:

  1. Jaz pa sem bila na dnevu buč v Središču ob Dravi pred štirinajstimi dnevi. Najedli smo se bučnih golažev. Najboljšega so naredili domačini.
    Čudovita je bila razstava jedi iz buč. Meni je najbolj teknila rolada iz bučnih semenk.

    Od takrat naprej delam pecivo iz bučnih semenk, saj preje sploh nisem pomislila na to, da bučne semenke lahko zmelješ v moko in dodaš v testo. Pecivo je zelo dobro. Po svoji zamisli sem v testo dodala sadje (sveže slive), drugič pa samo lešnike in jabolka. Še bom eksperimentirala, kajti vsem nam je bilo to zelo dobro.
    Lep pozdrav , Andreja

    OdgovoriIzbriši
  2. Andreja, hvala za nasvete. Buče so zelo zdrave, ne redijo, delujejo odvajalno, imajo lepo barvo in različne okuse. Ko jih enkrat začneš uvajati v jedilnik, se ti odpre veliko možnosti za uporabo. Samo pogum je treba zbrati!

    Še nasvet: buče skoraj vedno potrebujejo veliko začimb, pa naj bodo v slani ali sladki jedi.

    LP
    Helena

    OdgovoriIzbriši
  3. Ja, Helena, bučke te zasvojijo ali pa tudi ne. Mene in mojo hči so. Tako jih delava na različne načine. Se pa strinjam, da začimbe dajo bučam poseben okus. V enem izmed časopisov sem dobila pri bučnem namazu začimbe. Jaz pa sem bučke (sveže) samo malo spražila na kokosovi maščobi (10 minut). Dodala sem: čebulo, česen, piment, kumino, muškatni orešček, ingver. Na koncu sem zgostila z mletimi bučnimi semenkami in dodala še malo bučnega olja. Nenavaden okus. Vsakdo misli, da zgostim s smetano. Poizkusite tako narediti kakršnokoli bučo (hokaido ali navadno cuketo).
    Pa dober tek.
    Andreja

    OdgovoriIzbriši
  4. Hmm, se mi že cedijo sline. Ideja za zgoščevanje s semenkami pa je odlična. Po moje jih ne sme biti preveč, ker so mastne (pa ne zaradi kalorij, ampak zaradi okusa). Po drugi strani - v tem hladnem vremenu bomo potrebovali maščobne blatinice ...

    LP
    Helena

    OdgovoriIzbriši