torek, 25. januar 2011

Poslovni svet: Dolgoročno razmišljanje in potrebna znanja

Obožujem Briana Tracyja, ker zna s svojimi besedili analizirati nek problem, ga rešiti in motivirati. Robert Rolih, ki tudi obožuje Briana Tracyja, nam je v mesečnih novicah IUM poslal njegov članek z naslov "Ključne lastnosti vodij".

Najbolj me je navdušila druga točka, ki govori o dolgoročnem razmišljanju. Mislim, da je to ena izmed največjih napak slovenskih in evropskih poslovnežev. Prepričana sem, da imajo Kitajci dolgoročni načrt, kako bodo (vsaj gospodarsko) zavladali svetu. Njim je enostavneje, saj že več desetletij živijo v eni politični ureditvi, mi pa vsake štiri leta menjamo oblast.

Dolgoročno načrtovanje je namreč v feng shuiju povezano z elementom zemlja. In Kitajska je velika "zemeljska" država, njen simbol je rumen, obnašanje konzervativno zemeljsko.

Kaj nam priporoča Brian Tracy:

"2. Dolgoročno razmišljanje

Vaša zmožnost, da razmišljate o sedanjosti in prihodnosti svojega posla, ima izreden učinek na uspeh in dobičkonosnost vašega podjetja. Vsi, ki so v podjetjih na vodilnih položajih, razmišljajo dolgoročno. Načrtujejo za pet let vnaprej in razmišljajo, kje želijo biti in kaj bodo morali storiti v tem času, če hočejo doseči zastavljene cilje.

Na področju strateškega načrtovanja sta danes najboljša Hamel in Prahalad. Največ sta k poslovnemu razmišljanju prispevala z naslednjo idejo: če v prihodnosti želite biti na svojem področju na vodilnem položaju, je za to potrebno razviti posebne ključne sposobnosti, ki jih danes najverjetneje nimate. Ključ do dolgoročnega strateškega razmišljanja je v tem, da poiščete ključne sposobnosti, ki jih boste potrebovali, in jih takoj pričnete razvijati ali pridobivati. Tako boste bili v dobri pripravljenosti za trge v prihodnosti.

Peter Drucker pravi, da nikoli ne predvideva, ampak le opazuje, kaj se dogaja trenutno, in iz tega razbere, kakšne naj bi bile v prihodnjih letih najbolj možne posledice. Isto bi morali storiti vi. Kakšni so trendi v vašem poslu? Kam se premika trg? Kako se spreminja trg glede na ljudi, tehnologijo, proizvode, storitve, finance in tekmece? Katere nove zmogljivosti in znanja boste potrebovali čez tri ali pet let, če boste želeli biti v vrhu na svojem področju. Kaj boste morali ukreniti še danes, če želite začeti razvijati ta znanja in sposobnosti?

Vaša naloga je, da se umaknete, razmislite o prihodnosti in nato pričnete s kratkoročnimi ukrepi, ki bodo dolgoročno zagotovili želeno dobičkonosnost. Sposobnost dolgoročnega razmišljanja še nikoli ni bila pomembnejša ali bolj cenjena, kot je danes. "

Ko sem pred skoraj natanko šestimi leti ustanovila podjetje, nisem vedela veliko o financah, prodaji, marketingu, spletnih straneh, vodenju ... In sem šla na seminarje, pa še zdaj jih redno obiskujem. Kljub temu, da nisem nikoli želela postati marketniški ali internetni strokovnjak, sem slutila, da potrebujem vsa ta znanja. Zdaj vem, zakaj!

Ker sem ta znanja potrebovala oz. jih bom potrebovala v prihodnosti, pri nadaljnem razvoju podjetja.

Nekateri moji znanci in prijatelji se seminarjev vztrajno branijo, ker se jim zdijo zguba časa, ker bi bilo potem njihovo življenje manj stresno (ja, nekatere poganja adrenalin v poslu), ker mislijo, da teh znanj ne potrebujejo, ker jim je škoda časa. Nič za to, odločitev je njihova, jaz bom seminarje obiskovala še naprej, ker vem, da mi koristijo, tako v poslu, kot osebno.

Ni komentarjev:

Objavite komentar