torek, 16. november 2010

Življenje: Pravica do zasebnosti

Na petkovem seminarju so nam organizatorji razdelili tudi anketne liste in formular za e-novice. Izpolnjevanje anketnega lista je bilo zelo preprosto, mislim, da smo Roku Hrastniku vsi dali najvišje ocene. Formularja za e-novice pa nisem izpolnila, saj se naročam samo na tiste novice, ki me res zanimajo. Opazila pa sem, da so, poleg vseh "normalnih" podatkov, zahtevali tudi naslov, telefonsko in datum rojstva.

Ni me presenetilo to, da so organizatorji zahtevali veliko osebnih podatkov, ampak to, da so udeleženci formularje tudi v celoti izpolnili. Datum rojstva? Mi bodo poslali veliko darilo za rojstni dan? Ali pa jih samo zanima profil njihovih strank?

Danes zjutraj sem iz urada informacijske pooblaščenke dobila e-novice, kjer je bilo opisano nekaj kršenj s področja varstva osebnih podatkov. V enem primeru je šlo ravno za to, da podjetje (društvo, organizator, posameznik ...) ne sme zbirati več osebnih podatkov, kot jih nujno potrebuje za izpeljavo posla.

Za pošiljanje e-novic ne smemo zbirati naslovov in rojstnih podatkov. Če podjetje od vas to zahteva, tudi na prostovoljni bazi, potem jih nekam pošljite. Glede tega sem mogoče bolj senzibilizirana kot vi, vendar sem se že v Nemčiji naučila, da je potrebno drugim čim manj povedati o sebi. O profilih in sličicah na socialnih omrežjih (face book, twiter) pa kdaj drugič.

2 komentarja:

  1. Se popolnoma strinjam. Mene je na podoben način izgubil DM-ov Baby klub, kjer so za včlanitev zahtevali kar kopijo otrokovega rojstnega lista! Mislim, če oni meni toliko ne zaupajo, da navajam resnične podatke, jim pa jaz ne tistega denarja.

    OdgovoriIzbriši
  2. Hm, zelo zanimivo, da zahtevajo rojstni list. Prepričana sem, da bi jih informacijska pooblaščenka "po prstih", ker za delovanje kluba res ne potrebujejo podatkov o starših.

    LP
    Helena

    OdgovoriIzbriši