četrtek, 30. september 2010

Zdravje: Pismo zdravnika z veliko začetnico

Na Pozitivkah so objavili pismo zdravnika, ki nam daje upanje, da Hipokratova prisega še drži:

"Tudi sam sem zdravnik in sem dežural v javnem zavodu, pa sem ga dobesedno prespal, ker sem imel največ do dve intervenciji na noč, pa še to ni bilo nič nujnega. Sedaj sem zasebnik in sem plačan po opravljenem delu: torej, če je več bolnikov, več delam in več zasluzim. Ko grem na dopust, nič ne zasluzim. Delo je transparentno in točno se ve kaj, kdaj in koliko sem delal.

Prej v javnem zdravstvu sem vedno dobival isto plačo, ne glede na to, koliko sem delal in kako dobro sem delal. Obstajali so tudi kolegi, ki so imeli zaslombo v predstojnici in tem izbrancem ni bilo potrebno delati, ker nas je nekaj drugih delalo za dva. Na moja stalna opozorila nihče ni reagiral, ker bi sicer privilegiranci izgubili privilegije, teh pa je bilo ravno zadosti, da se ni nič spremenilo.

Sistem je naravnan tako, da predstojnike nihče ne nadzira, kadruje pa se po politični pripadnosti in ne po strokovnosti. Trend v bolnišnicah je naravnan tako, da zdravniki - izbranci delajo čim manj, mlajši pa čim več. Delo v ambulanti je nekaj povsem drugega, kot vizita na oddelku in potem do odhoda domov nič več. Glas najbolj obremenjenih in najslabše plačanih zdravnikov se ne sliši, najbolj glasni pa so tisti, ki tudi največ zaslužijo.

Dežuranje se je vedno splačalo, saj sem s spanjem v bolnici dobil pol ali se več plače, sploh ob nedeljah in praznikih. In točno to je problem.

Zdravniki si z dežuranjem popravljajo plače in od tega vira dohodka enostavno ne odstopijo. Zanimivo, ko se gredo "izobraževat" na Bali, ali v Kenijo itd., jim to plača farmacevtska firma, potni nalog in dnevnice pa dobijo od ustanove, kjer delajo. In zdaj namesto, da bi stavkali, so namenoma izbrali umik soglasja, ker vejo, da bi v primeru stavke morali poskrbeti za stare, otroke, nosečnice in urgenco, sedaj pa jim ni treba.

To je odurno, kar počnejo kolegi in zdaj se točno vidi, koliko jim je za zdravje in življenja ljudi - nič, samo denar šteje. To, da krivdo želijo zvaliti na vlado, je absurd, saj jih je Marušič ozval in jih še naj se do 1.1.2011 pogajajo, ko bi sprememba plača dežurstev stopila v veljavo, pa niso želeli, ampak izsiljujejo že od 1. 9. 2010 z neracionalnim vztrajanjem pri umiku soglasja, Kuštrin pa vpije "vlada nam ni ponudila nič".

In seveda se oglašajo tisti, ki so finančno najbolj prizadeti, ker bo treba oktobra plačati kredite in zimsko smučanje, a denarja ne bo. Kirurgi bi lahko svoj poziv naslovili na lastne kolege in apelirali, naj spet začnejo dežurati, ne na vlado in na Fides, sicer pa nobenih apelov ni potrebno, ker lahko že danes vsak posamezni zdravnik zamrzne umik soglasja, če misli iskreno, pa kot kaze ostaja vse skupaj bolj na besedah, ker je zaslužek večji motiv, kot pa ogrožajoče stanje zdravstvenega sistema.

Zanimivo je tudi to, da navkljub nedežuranju, določeni anesteziologi lahko popoldan delajo kot samoplačniki pri samoplačniških operacijah in se jim splača za denar odpeljati iz Ljubljane v Izolo, v javnem zdravstvu pa ne morejo delati nadur, ker so umaknili soglasja. Zanimivo je tudi to, da se dr. Kuštrin, ki je anesteziolog, v času umika soglasja vsakodnevno pojavljata na TV, namesto, da bi delal.

Zdravniki lahko nemoteno delajo tudi v popoldanskih zasebnih ambulantah, dopoldan v javnih zavodih pa velja umik soglasja ... in teh anomalij je ogromno, skupni imenovalec pa je zaslužek.

Spomnim se tudi več debat in pomislekov državljanov, da tujih zdravnikov ne želijo, ker jim ne zaupajo- bojda slovenski državljani ne razumejo hrvaščine ali srbskega jezika, torej želijo zdravnika, ki obvlada knjižno slovenščino, ne glede na kvaliteto. Kolegov absolutno ne podpiram in trgovanje z zdravjem državljanov je zame nekaj nesprejemljivega, sploh, ko za talca vzamejo celotni zdravstveni sistem in izsiljujejo zgolj zaradi denarja. Pa da ne bo pomote: obstaja izredno veliko poštenih in dobrih zdravnikov, ki sočustvujejo z bolniki, a se njihov glas ne sliši.

Dokler zdravniki sami ne bodo očistili svojih vrst in bodo kolegialno ščitili nekaj monopolistov v lastnih vrstah, ne bo sprememb. Marušič je prvi minister, ki je stopil na rep monopolnih zaslužkarjev in v tem ga v celoti podpiram."

3 komentarji:

  1. Žalostno je samo to, da psi lajajo, karavana pa gre dalje!

    OdgovoriIzbriši
  2. Ko bi to pismo prebralo čimveč tistih, ki bi ga morali prebrati...
    Kapo dol pred blogom, gospa Helena! Niti enega vnosa ne izpustim.

    OdgovoriIzbriši
  3. Med stavko zdravnikov sem stiskala zobe in molčala. Očitno sem bila v zelo prijazni fazi, drugače bi napisala strašno zajedljivo pismo zdravnikom ali vsaj prispevek na blogu.

    Ko sem prebrala zgornje pismo, sem si oddahnila - nekateri so še v redu. Najbolj pa me moti to, da se premalo posveča zdravju in preveč boleznim. Zdravnikov je dovolj, samo mi smo preveč bolni!

    LP
    Helena

    OdgovoriIzbriši