četrtek, 1. april 2010

Kulinarika: Z lečo do beljakovin

Že nekaj časa me je v omari čakala rjava leča. Ker sem do sedaj kuhala samo rdečo lečo, ki se od vseh leč najhitreje skuha, sem prej pobrskala po kuharskih knjigah. Tole sem ugotovila:

Leča se kuha od 30 do 60 minut, nekatere sorte tudi 2 uri. Čas kuhanja je odvisen od debeline leče (seveda se debelejša zrna kuhajo dalj časa) in starosti (starejša leča se kasneje skuha).

Če jo namočimo za nekaj ur, se skuha hitreje. Vodi lahko dodamo različne začimbe in vplivamo na okus leče.


Včasih se leča med kuhanjem ne zmehča. Vzroka sta dva:

- voda je preveč trda,

- sol in vino/kis smo dodali na začetku kuhanja.

Največ jedi z lečo prihaja iz Sredozemlja in Indije. Poznamo lečin pire, narastek, pašteto, polpete, solate. Zanimivo je, da vsebujejo lečina zrna veliko beljakovin, kar 24 g na 100 g leče. Izkoristek je še večji, če ji dodamo druga živila z (rastlinskimi) beljakovinami.

Kombiniramo jo lahko s krompirjem, rižem, testeninami, ajdo, čebulo, porom, zeleno, korenjem, paradižnikom in gobami. Pa tudi z jajci, oreški, rozinami, jabolkami, hruškami in celo sirom.

Dobro se ujema z začimbami kot je česen, timijan, majaron, peteršilj, žajbelj, poper, ingver, čili, lovor, cimet, rdeče vino in kis.

Mi smo danes jedli lečo s klobaso, korenjem, čebulo, porom, česnom, peteršiljem, majaronom in timijanom. Zraven pa radič v solati. Bilo je okuuuuussssnooo, mljask, mljask.

Ni komentarjev:

Objavite komentar