četrtek, 15. oktober 2009

Zdravje: Jesen - jejte juhe in enolončnice

V prejšnjem prispevku sem napisala, kako pomembno je, da "navlažimo" element kovina, ki energijsko vlada letnemu času jesen.

Poleg pitja vode ali časa (vse drugo je za zdravje manj dobro), so odlične vlažilec juhe in enolončnice. V slovenski kuhinji poznamo veliko receptov za enoločnice, iz sodobne pa bomo vzeli recepte za juhe. Tudi sestavin za takšne jedi imamo v jeseni obilo, zato hitro na tržnico ali vrt po zelje, korenje, zeleno, por, buče, krompir, brstični ohrovt, fižol ...

Juha iz buč je prava delikatesa

V slovenski kuhinji poznamo veliko receptov za enoločnice, iz sodobne pa bomo vzeli recepte za juhe. Tudi sestavin za takšne jedi imamo v jeseni obilo, zato hitro na tržnico ali vrt po zelje, korenje, zeleno, por, buče, krompir, brstični ohrovt, fižol ...


Dober tek!

Na enem od številnih kuharskih tečajev, ki sem se jih udeležila na Ljudski univerzi v Stuttgartu, smo kuhali tudi kitajsko kislo-pekočo juho. Ta čast je pripadla prav moji skupini. Zaradi nepazljivosti sta kolegici napačno odmerili količino riževe moke in juha je seveda postala zelo gosta in neokusna. Učiteljica, pristna Kitajka, se je približala loncu z 10 litri juhe, jo poskusila in izjavila, da res ni dobra. In odšla.

Ni bilo urgentnega reševanja jedi z vsemi mojstrskimi triki, kot sem ga doživela pri drugih kuharskih tečajih. Ko sem premagala prvi šok, sem se odločila, da bom rešila juho. Najprej sem jo razredčila z jušno osnovo, dodala kar nekaj decilitrov sojine omake, kis in vse ostale začimbe. Po par poskusih se mi je posrečilo in juha je dobila značilni kislo - pekoči okus.

Pa ne samo to! Imeli smo 15 litrov juhe, dovolj za našo večerjo in prezentacijo doma. Ker smo vsi tako zadovoljno cmafkali okrog lonca, se nam je približala kitajska učiteljica. Skeptično je z žlico zagrabila juho, jo poskusila in presenečeno ugotovila: "To je pa dobro!"

Bodite pogumni tudi vi in skuhajte to jesen čim več različnih enolončnic in juh. Če bi kakšen inovativen recept radi delili z nami, se oglasite.

Ni komentarjev:

Objavite komentar