četrtek, 1. oktober 2009

Psihologija: Popusti in uživači

Včeraj sem se končno lahko malo ukvarjala s feng shuijem (in popoldne s fotografijo), danes pa sem bila na seminarju Psihologija prodaje (seveda pri Alešu Lisacu). Zelo pomembno se mi zdi takšno dodatno izobraževanje, še posebej, če si strokovnjak za kakšno drugo področje in ne prodajo.

Na splošno menimo, da se na prodajo vsi spoznamo in da nas trgovci ne morejo prinesti okrog. Ha, ha, velika zmota! Ko začneš spoznavati psihološke vidike prodaje si misliš, da je z manipulacijo trgovcev in z napačnimi nakupi konec, kar se kmalu izkaže kot zmota številka 2. Še vedno jim greš na limance, samo da lahko pozneje analiziraš, kaj se je zgodilo.

Najtežje je pravila iz psihologije prodaje uporabiti v lastnem podjetju. Uf, kako smo na seminarjih pametni, ko gre za druge izdelke ali storitve. Pri svojih nam možgani zmrznejo in blokirajo. Če pa si še bučko z visokimi moralnimi principi, ki se striktno drži zakonov, potem je prodajanje zelo zanimivo.



Takole lahko uživamo pri masaži na enem od pariškem mostov

Naj na tem mestu povem nekaj o popustih. V našem podjetju se jim izogibamo, saj dolgoročno ničesar ne prinesejo. Podjetja, ki vedno dajejo popuste, razvrednotijo izdelek ali storitev, ki jih nudijo kupcem, smo danes slišali na seminarju. S tem se popolnoma strinjam. Za dajanje popusta je potrebno vedno imeti vzrok, na primer, zadnji izdelki, poškodovani izdelki, opustitev programa, promocija novih izdelkov, popust na večjo količino (paketi).

Vsi tisti, ki vam ponudijo 35% popusta, bodo kmalu propadli ali ne izdajajo računov (delo na črno). Ali pa so izdelkom najprej navili ceno, da vas zavedejo z navideznim popustom (kot pri plačah menedžerjev v Laškem).


Pariški uživači v nedeljo na brežinah Sene

Ne nasedajte torej popustom in razprodajam, ampak raje kupujte manj. To zagovarja tudi avstrijski pisatelj Martin Amanshauser; njegovo knjigo "Viel Genuss für wenig Geld" (Mnogo užitka za malo denarja) pravkar berem. Zagovarja tezo (sem šele na strani 15), da varčevanje pri majhnih stvareh (uporabi filter za čaj najmanj trikrat, iz špargljevih olupkov skuhaj juho, ugašaj luči) ničesar ne prinese. Veliki nakupi so tisti, ki nam izpraznijo denarnico. Se strinjate?

Martin Amanshausen uporablja izraz "Genussmensch", kar lahko prevedemo uživač. Ne, to ni enako kot hedonist, pravi, ker hedonst živi za to, da uživa. Uživač pa uživa, ker živi in lahko spoznava nove ljudi in kraje. Denar za takšen življenjski stil dobi tako, da razumno kupuje. V nadaljevanju bo obdelal različna poglavja kot so potovanja, elektronika, hrana; če bo zanimivo, bom poročala.

Ni komentarjev:

Objavite komentar